تمدید پاسپورت دومینیکا

تاریخ ارسال : 1400/12/21

کشور دومینیکا با ارائه برنامه شهروندی اقتصادی و ارائه پاسپورت و تابعیت این کشور،یکی از محبوب ترین و بهترین گزینه های تابعیت دوم می باشد. این کشور با داشتن پاسپورتی که از ارزش بالایی برخوردار است و سفر بدون ویزا را به ۱۴۴ کشور دنیا مسیر می سازد، در سال های اخیر توجه ویژه ای را به خود جلب کرده است. سرمایه گذاران و تجار خارجی به منظور تسهیل در روند ارتباطات بین المللی در زمینه تجارت و کسب و کار خود، با شرکت در برنامه شهروندی اقتصادی کشور دومینیکا و سرمایه گذاری در این کشور، پاسپورت و تابعیت این کشور به سهولت دریافت می کنند. همچنین برای افرادی که بدون مهاجرت و حضور فیزیکی در کشور مقصد، مایل به اخذ شهروندی و تابعیت مضاعف می باشند، کشور دومینیکا مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری به حساب می آید. در ادامه با روش های اخذ پاسپورت دومینیکا آشنا خواهیم شد.

تمدید پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا با ارائه برنامه شهروندی اقتصادی و ارائه پاسپورت و تابعیت این کشور،یکی از محبوب ترین و بهترین گزینه های تابعیت دوم می باشد.

این کشور با داشتن پاسپورتی که از ارزش بالایی برخوردار است و سفر بدون ویزا را به ۱۴۴ کشور دنیا مسیر می سازد، در سال های اخیر توجه ویژه ای را به خود جلب کرده است.

سرمایه گذاران و تجار خارجی به منظور تسهیل در روند ارتباطات بین المللی در زمینه تجارت و کسب و کار خود، با شرکت در برنامه شهروندی اقتصادی کشور دومینیکا و سرمایه گذاری در این کشور، پاسپورت و تابعیت این کشور به سهولت دریافت می کنند.

همچنین برای افرادی که بدون مهاجرت و حضور فیزیکی در کشور مقصد، مایل به اخذ شهروندی و تابعیت مضاعف می باشند، کشور دومینیکا مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری به حساب می آید.

در ادامه با روش های اخذ پاسپورت دومینیکا آشنا خواهیم شد.

روش های سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اخذ پاسپورت دومینیکا دو روش پرداخت کمک بلاعوض به دولت دومینیکا و سرمایه گذاری در پروژه های تعیین شده توسط دولت، وجود دارند.

به جز هزینه های مربوط به کمک به دولت و یا سرمایه گذاری، هزینه های دیگری از جمله هزینه بررسی پرونده، هزینه صدور پاسپورت و … نیز وجود دارد.

کشور دومینیکا با ارائه برنامه متنوع اقتصادی شهروندی به دو روش زیر پاسپورت دومینیکا را ارائه می دهد:

 

روش کمک بلاعوض به دولت برای اخذ پاسپورت دومینیکا

  • برای دریافت پاسپورت دومینیکا تنها برای متقاضی اصلی ( یک نفر، فارغ از اینکه شخص مجرد باشد و یا خانواده داشته باشد) باید ۱۰۰ هزار دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پرداخت شود.
  • متقاضی اصلی و همسر  ۱۵۰/۰۰۰ دلار باید کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پرداخت شود.
  • یک خانواده تا سقف ۴ نفر در حال حاضر ۱۷۵.۰۰۰ دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت باید پرداخت شود.
  • هر عضو بیشتر از چهار نفر باید نفری ۲۵/۰۰۰ دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت پرداخت شود.(فرزندان، پدر و مادر)

روش سرمایه گذاری در پروژه های املاک مورد تائید کشور دومینیکا

پاسپورت دومینیکا با سرمایه گذاری شامل سرمایه گذاری در پروژه هایی نظیر هتل هیلتون میشود.

متقاضیان در این روش باید در یکی از پروژه های عمرانی مورد تایید دولت که عمدتا پروژه ساخت هتل میباشند، از طریق خرید سهام ،سرمایه گذاری کنند.

افراد متقاضی با سرمایه گذاری در این پروژه ها تابعیت پاسپورت دومینیکا را برای خود و افراد خانواده تنها با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به دست می آورند.

برای مثال ارزش سهام هیلتون ۲۲۰.۰۰۰ دلار می باشد.

این سهام تا مدت ۳ سال از تاریخ اعطای تابعیت قابل واگذاری و فروش نمی باشد.

پس از گذشت ۵ سال قابل واگذاری به فرد متقاضی جدید جهت اخذ شهروندی از طریق برنامه سرمایه گذاری املاک مورد تایید دولت می باشد و فرد جدید که سهام را خریداری کرده نیز شهروندی دومینیکا را دریافت می نماید.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در این برنامه ۲۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا میباشد که علاوه بر آن هزینه های جانبی دولتی را نیز شامل میشود.

پاسپورت دومینیکا تنها در کمتر از ۶ ماه بدون نیاز به حضور فیزیکی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان به متقاضیان ارائه می شود.

در حال حاضر این برنامه یکی از سریع ترین روش های مهاجرت و اخذ پاسپورت دوم می باشد.

تمدید پاسپورت دومینیکا

تمدید پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا

اعتبار پاسپورت دومینیکا برای افراد بزرگسال به مدت ۱۰ سال و برای کودکان زیر ۱۶ سال، ۵ سال می باشد.

افراد پس از پایان مدت اعتبار پاسپورت، ملزم به تمدید آن می باشند.

توجه داشته باشید که حق شهروندی دومینیکا پس از پایان اعتبار از بین نمی رود و همچنین در صورتی که این برنامه حذف شود شهروندانی که دارای پاسپورت این کشور می باشند همچنان حقوق شهروندی خود را حفظ می نمایند.

برای تمدید پاسپورت دومینیکا می توان از طریق موسسات مهاجرتی معتبر و با پرداخت هزینه ای اندکی اقدام کرد.

پاسپورت بیومتریک دومینیکا

به دنبال تلاش های کشور دومینیکا در جهت بهبود امنیت مرزها و امنیت شهروندانش، دولت این کشور گذرنامه بیومتریک جدید را راه اندازی کرد.

‌داخل پاسپورت بیومتریک یک تراشه ریزپردازنده الکترونیکی که حاوی تمام داده های مربوط به صاحب پاسپورت است، تعبیه شده است که تجربه یکپارچه تر و کارآمدتری را از طریق گمرک و کنترل مرزی امکان پذیر می کند.

دولت دومینیکا به تازگی صدور گذرنامه های بیومتریک را آغاز کرده است و در ۲۶ جولای ۲۰۲۱، رئیس جمهور چارلز ساوارین و همسرش اولین پاسپورت جدید خود را دریافت کردند.

شهروندان دومینیکا نیز ملزم به تعویض گذرنامه خود هستند و پاسپورت های غیر بیومتریک فقط تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ معتبر می باشند.

لذا برای استفاده و بهره مندی از مزایای پاسپورت د‌‌ومینیکا می بایست برای تعویض و تبدیل آن به پاسپورت بیومتریک اقدام نمایند.

پاسپورت بیومتریک ترکیبی از داده‌ها بر روی کاغذ مانند تصویر و نام و همچنین داده‌های دیجیتالی و بیومتریک مانند اثر انگشت، رنگ و طرح اسکن عنبیه و یک نسخه دیجیتال از تصویر دارنده پاسپورت درون یک تراشه EPRom ،می باشد.

این نوآوری به عنوان بخشی از یک برنامه برای ارتقای سیستم کنترل مرزی کشور دومینیکا اجرا می‌شود.

پاسپورت های بیومتریک دارای تراشه ویژه که حاوی اطلاعات اسکن شده دارنده پاسپورت می باشد و قابلیت تشخیص چهره را نیز دارد که باعث محافظت بیشتر از آن در برابر جعل و سوء استفاده می شود.

با داشتن این پاسپورت، شهروندان دومینیکا می‌توانند سریع‌تر از کنترل‌های عبور از مرز عبور کنند و همچنین به کنترل ترافیک مهاجرت و جرایم سازمان‌یافته کمک می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای تعویض گذرنامه دومینیکا

یکی از خدماتی که شرکت های لیپ در راستای تسهیل امور مهاجرتی به مشتریان ارائه می دهد، تمدید پاسپورت دومینیکا و تعویض آن با پاسپورت بیومتریک دومینیکا می باشد.

کارشناسان مجرب شرکت مهاجرتی های لیپ در مدت زمانی کمتر از ۶۰ روز پروسه تعویض پاسپورت را به اتمام می رسانند.

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می باشد:

  • گواهی شهروندی و شناسنامه دومینیکا
  • پاسپورت دومینیکا
  • شناسنامه ایرانی ( ترجمه شده )
  • ترجمه سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • عکس ۳/۸ × ۴/۵ ( ترجمه شده )

مزایای پاسپورت بیومتریک دومینیکا

    • شناسایی دقیق دارنده پاسپورت
    • حداقل احتمال جعل اطلاعات بیومتریک ذخیره شده در پاسپورت
    • افزایش حفاظت از حریم خصوصی
    • حفاظت بیشتر در برابر سرقت هویت
    • تقویت سیستم های مدیریت مرزی
    • تسریع روند بازرسی مهاجرت
    • تعداد صفحات بیشتر

اقامت دومینیکا

تاریخ ارسال : 1400/10/01

نحوه اخذ اقامت دومینیکا با سرمایه گذاری اولین قدم برای اخذ اقامت و پاسپورت دومینیکا، ارائه مدارک به نماینده مجاز برنامه شهروندی اقتصادی کارائیب می باشد. متقاضیان امکان ارائه مستقیم درخواست شهروندی دومینیکا توسط واحد سرمایه گذاری (CBIU) را ندارند و فقط نمایندگان مجاز CBIU می توانند درخواست های شهروندی جدیدی را تحت این برنامه ارائه دهند.

برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، به طور قانونی به افراد و خانواده ها در سراسر جهان این امکان را می دهد تا بتوانند شهروندی و پاسپورت دوم خود را در عرض چهار تا شش ماه بدون نیاز به سفر به این كشور دریافت کنند.

کشور دومینیکا دارای اعتبار بین المللی بسیار بالایی است و در نتیجه با پاسپورت دومینیکا بدون ویزا مجاز به سفر به بیش از ۱۴۰ کشور در سراسر جهان از جمله کل اتحادیه اروپا، سوئیس، انگلستان، سنگاپور، روسیه، برزیل و … می باشید.

با اخذ اقامت دومینیکا از طریق برنامه سرمایه گذاری برای داشتن تابعیت دوگانه هیچ‎گونه محدودیتی وجود ندارد و تابعیت مضاعف در این کشور یک فرآیند محرمانه است که نیازی به انصراف شخص از تابعیت قبلی نیست.

برای اخذ تابعیت دومینیکا علاوه بر عدم نیاز به اقامت و حضور فیزیکی، مدرک زبان، محدودیت سنی، رزومه کاری، نیازی به مصاحبه حضوری نیز ندارد.

دومینیکا کشوری است که از نظر اقتصادی دارای دموکراسی پارلمانی است و از یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در کارائیب برخوردار است، هیچ مالیاتی بر درآمد، دارایی و ارث قائل نمی‌شود و دارای کمترین نرخ جرم و جنایت در کل منطقه است.

مشترک‌ ‎‌المنافع دومینیکا ارزان‎ترین شهروندی را با برنامه سرمایه گذاری در جهان ارائه می‎دهد که فقط با 100.000 دلار آمریکا می‌توانید اقامت دومینیکا و همچنین پاسپورت دومینیکا را به دست آورید.

شرایط اخذ اقامت دومینیکا

قانون اساسی دومینیکا و متمم قانون شهروندی، به افراد واجد شرایط شهروندی با گواهینامه تابعیت اعطا می‌کند.

واحد شهروندی دومینیکا توسط سرمایه گذار (CBIU) ، یک مرجع دولتی می‌باشد که اخیراً در وزارت دارایی تأسیس شده و تمام مقررات تحت برنامه گذرنامه را اجرا می‎ کند و یک نهاد نظارتی است که اطمینان می‎ دهد فقط متقاضیان واجد شرایط پذیرفته می شوند.

متقاضی اصلی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و باید تمام شرایط شهروندی دومینیکا را که در زیر ذکر شده است، برآورده کند.

عدم سو پیشینه

برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا فقط افراد دارای عدم سو پیشینه را می‎پذیرد.

دولت دومینیکا برای اطمینان از این که تنها به افراد معتبر و دارای وضعیت مطلوب حق شهروندی داده شود، توسط یک آژانس تحقیقاتی برای همه متقاضیان بالای ۱۸ سال یک روش جامع بررسی دقیق را انجام می‎دهد.

دومینیکا برای حفاظت از تمامیت برنامه سرمایه گذاری شهروندی خود، تنها افرادی را که سابقه کیفری ندارند، مجاز به اخذ تابعیت این کشور می‌داند.

سلامت کامل

برای اخذ تأییدیه اقامت دومینیکا، متقاضیان باید از سلامت کامل برخوردار باشند و همچنین با مدارک پزشکی ثابت کنند که درگیر هیچ گونه بیماری صعب العلاجی نمی باشند.

سرمایه‎‌گذاری مالی

یکی از شرایط اصلی اخذ اقامت دومینیکا، کمک مالی به صندوق دولتی و یا خرید املاک مورد تایید می‌باشد.

در هر دو مورد، متقاضی باید قبل از درخواست، رسماً متعهد به سرمایه گذاری شود، اما در واقع مجبور نیست تا پس از تأیید نهایی، هزینه کامل را پرداخت کند.

صندوق دولتی

صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا (EDF) پروژه های بخش دولتی و خصوصی را در کشور برای افزایش توسعه ملی و حمایت از پیشرفت اجتماعی و امنیت مالی تأمین می‌کند.

پروژه‌های بخش دولتی مشخص شده برای تأمین مالی توسط صندوق شامل بازسازی بیمارستان محلی، ساخت مدارس جدید، ساخت یک استادیوم ورزشی ملی و ترویج صنعت دریایی جزیره دومینیکا است.

پروژه‎های بخش خصوصی که توسط صندوق تأمین مالی می‎شوند، عمدتا بر پیشرفت بخش فناوری اطلاعات کشور، گردشگری و بخش کشاورزی تمرکز دارد.

برای واجد شرایط بودن در خصوص شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری تحت این گزینه، کمک‌های مالی غیرقابل استرداد زیر باید به صندوق تنوع اقتصادی ارائه شود:

  • متقاضی مجرد – 100.000 دلار آمریکا.
  • متقاضی اصلی و همسر – 150.000 دلار آمریکا.
  • متقاضی اصلی ، همسر و حداکثر 2 فرزند – 175.000 دلار آمریکا.
  • افراد وابسته شامل (پدر و مادر، فرزند مجرد زیر 30 سال و خواهر یا برادر مجرد زیر 18 سال) – هر کدام 25.000 دلار آمریکا.
  • خواهران و برادران مجرد 18 تا 25 سال واجد شرایط – هر کدام 50.000 دلار آمریکا.

خرید املاک

برای اخذ شهروندی و پاسپورت دومینیکا تحت گزینه سرمایه گذاری در املاک، متقاضی باید املاک مورد تایید در کشور را حداقل به مبلغ 200.000 دلار آمریکا خریداری کرده و مالکیت آن را دست کم به مدت سه سال حفظ کند.

اگر متقاضی مالکیت خود را برای پنج سال حفظ کند، واجد شرایط فروش مجدد ملک تحت تابعیت توسط برنامه سرمایه گذاری می‎باشد.

هزینه های برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا در دسته بندی خرید املاک (هزینه پاسپورت دومینیکا)

  • متقاضی اصلی – 25.000 دلار آمریکا.
  • همسر – 10.000 دلار آمریکا.
  • خانواده تا 4 نفر – 35.000 دلار آمریکا.
  • خانواده تا 6 نفر – 50.000 دلار آمریکا.
  • خانواده 7 نفره یا بیشتر – 70.000 دلار آمریکا.
  • افراد وابسته – هر کدام 25.000 دلار آمریکا.
  • خواهر و برادرهای واجد شرایط- هر کدام 50.000 دلار آمریکا.

این مبالغ مشارکت به میزان قابل توجهی کمتر از سایر کشورها در منطقه است.

برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا مزایای بی‎نظیری را برای متقاضیان خود ارائه می‌دهد و هیچ برنامه شهروندی سرمایه گذاری معتبری دارای چنین معیارهای سرمایه گذاری مقرون به صرفه‎ای نیست و این امر اخذ شهروندی دومینیکا را به ارزان‎ترین برنامه شهروندی در دنیا تبدیل کرده است.

باید توجه داشته باشید که هزینه شهروندی در دومینیکا حداقل تا پایان سال 2021 بدون تغییر باقی می ماند.

اگرچه با پایان یافتن بیماری همه گیر COVID-19 ممکن است قیمت ها افزایش یابد، بنابراین توصیه می کنیم که برای اخذ اقامت دومینیکا سریع‎تر اقدام کنید.

نحوه اخذ اقامت دومینیکا با سرمایه گذاری

اولین قدم برای اخذ اقامت و پاسپورت دومینیکا، ارائه مدارک به نماینده مجاز برنامه شهروندی اقتصادی کارائیب می باشد.

متقاضیان امکان ارائه مستقیم درخواست شهروندی دومینیکا توسط واحد سرمایه گذاری (CBIU) را ندارند و فقط نمایندگان مجاز CBIU می توانند درخواست های شهروندی جدیدی را تحت این برنامه ارائه دهند.

پس از انتخاب نماینده و یا موسسه معتبر مهاجرتی و ارائه مدارک مورد نیاز، متخصصان مهاجرتی تمامی مراحل را بدون نیاز به حضور فیزیکی متقاضی، اسناد و مدارک را اعتبار سنجی و ترجمه معتبر می کنند و در کمتر از ۶ ماه تابعیت، پاسپورت و اقامت دومینیکا را به شما ارائه می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اخذ اقامت دومینیکا با کارشناسان مجرب ما در شرکت مهاجرتی “های لیپ” در تماس باشید.

تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا

تاریخ ارسال : 1400/10/01

تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا کشور دومینیکا در سال های اخیر با ارائه برنامه اقتصادی شهروندی با کمترین میزان سرمایه گذاری و در کوتاه ترین زمان ،تابعیت و پاسپورت دومینیکا را به متقاضیان اعطا می کند. با اخذ پاسپورت دومینیکا می توانید بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کنید.

کشور انگلیس یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی و دارای نظام آموزشی قدرتمند و عالی در سطح بین المللی می باشد و همواره افراد بسیاری را برای تحصیل در مدارس ،دانشگاه ها و مراکز آموزشی، به خود جلب می کند.سیستم آموزشی انگلستان بیش از ۲۰۰ دانشگاه معتبر با رنکینگ بالا را در خود جای داده است و هر ساله درخواست دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد.

طبق رتبه بندی سالانۀ جهانی دانشگاه ها (QS) که برای سال ۲۰۲۱ بین ۵۰۰۰ دانشگاه از سراسر دنیا اعلام شده است ،دانشگاه های آکسفورد،کمبریج،امپریال لندن و UCL در لیست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.وجود دانشگاه های معتبر و همچنین تحصیل با زبان انگلیسی از مهم ترین دلایل جذب متقاضیان تحصیل در انگلیس می باشد.

نظام آموزشی در کشور انگلستان برای سنین 3 سال به بالا طراحی شده و تحصیل در این کشور برای سنین 5 تا 18 سال اجباری می باشد. مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل با اخذ ویزای تحصیلی انگلیس امکان پذیر است که در ادامه در مورد انواع ویزای تحصیلی انگلیس به توضیح خواهیم پرداخت.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

برای تحصیل در انگلیس اولین گام اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی معتبر می باشد.به این ترتیب که با ارسال درخواست و تاییدیه مرکز مورد نظر و اخذ پذیرش ،فرد متقاضی به همراه مدارک اخذ پذیرش تحصیلی ملزم به ارائه نامه تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی می باشد.به این ترتیب صرفا داشتن نامه پذیرش تحصیلی منتهی به اخذ ویزا نیست و منوط به داشتن تمکن مالی کافی می باشد.

ویزای تحصیلی انگلیس یا ویزای Tier 4 یکی از انواع ویزای انگلیس می باشد که به متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور مجوز ورود و اقامت در طول دوره تحصیل را می دهد.پس از دریافت پذیرش تحصیلی از مراکز آموزشی انگلیس، متقاضی می‌بایست برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید.

ویزای تحصیلی انگلیس را می‌توان به چند دسته تقسیم بندی کرد

ویزای عمومی تحصیلی (Tier 4 General study visa):

ویزای عمومی تحصیلی انگلیس (Tier 4 General study visa) که به آن ویزای دانشجویی نیز گفته می‌شود برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) و متقاضیان بالای ۱۶ سال صادر خواهد شد و تا پایان دوره تحصیلی اعتبار خواهد داشت. دارندگان این نوع ویزا مجاز هستند ۱ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی وارد انگلیس شوند.

ویزای کودکان (Tier 4 child study visa):

ویزای کودکان (Tier 4 child study visa) که به ویزای دانش آموزی انگلیس نیز شهرت دارد، ویژه تحصیل تا پیش از مقطع کارشناسی خواهد بود و برای متقاضیان واجد شرایط ۴ تا ۱۶ ساله صادر خواهد شد. از مزایای این ویزا امکان صدور ویزای همراه برای خانواده کودک است.

ویزای کوتاه مدت تحصیلی (Tier 4 short term study visa):

ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس (Tier 4 short term study visa) برای دوره‌های آموزشی تا ۶ ماه صادر می‌شود و متقاضی می‌تواند از ۱ هفته پیش از آغاز دوره وارد خاک انگلیس شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شامل موارد متعددی می باشد ولی همان که اشاره شد مهمترین بخش، اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس و یا دانشگاه ها و مراکز آموزشی تحت پوشش ویزای Tier 4 است.

صدور ویزای تحصیلی انگلیس متاثر از سیستم امتیازبندی ویزا است و فرد متقاضی ملزم به کسب دست کم ۴۰ امتیاز می باشد.

در این نوع از ویزا، میزان امتیاز افراد برخلاف انواع دیگر ویزا مقدم بر نظر آفیسر می باشد و امتیاز کسب شده توسط داوطلب ،تعیین کننده نهایی در امر اخذ ویزای تحصیلی است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه ۳۰ امتیاز از ۴۰ امتیاز مورد نیاز داوطلبان مربوط به پذیرش تحصیلی و نامه ارسالی از دانشگاه یا مدرسه در انگلیس می باشد و در واقع با یک ادمیشن معتبر ( دریافت پذیرش تحصیلی)و همچنین تمکن مالی مناسب و سطح مطلوب زبان انگلیسی و البته اقدامات اجرایی مناسب و دقیق می‌توان به صدور ویزای تحصیلی انگلیس امیدوار بود.

باید در نظر داشته باشید که پس از دریافت پذیرش تحصیلی تنها ۶ ماه فرصت دارید تا برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید زیرا پس از ۶ ماه پذیرش تحصیلی موجود فاقد اعتبار می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اقدام به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس متقاضی می‌بایست مدارک مورد نیاز را بصورت کامل و دقیق تهیه و ترجمه رسمی نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس عبارت است از:

  • کپی فرم آنلاین درخواست ویزای انگلیس
  • پاسپورت جدید با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس تمام رخ در سایز ۵/۴ * ۵/۳
  • پرینت حساب بانکی ۶ ماه گذشته
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • ارائه اصل سند ازدواج به همراه ترجمه آن (در صورت تاهل)
  • اطلاعات شخصی یکی از اولیا( اگر متقاضی زیر ۱۸ سال باشد)

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس با توجه به کشوری که از آن برای ویزا اقدام می‌کنید متفاوت خواهد بود.به طور کلی مدت زمان لازم برای بررسی مدارک توسط سفارت و صدور ویزای تحصیلی انگلیس ۳ هفته تا ۱ ماه خواهد بود.

تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا در سال های اخیر با ارائه برنامه اقتصادی شهروندی با کمترین میزان سرمایه گذاری و در کوتاه ترین زمان ،تابعیت و پاسپورت دومینیکا را به متقاضیان اعطا می کند. با اخذ پاسپورت دومینیکا می توانید بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کنید.

همچنین آزادانه به کشورهای اروپایی و عضو حوزه شنگن و همین طور انگلستان می توانید سفر کنید.

همان طور که در این مقاله ذکر شد ایرانیان متقاضی تحصیل در انگلستان برای اخذ ویزای تحصیلی در گام نخست می بایست پذیرش تحصیلی مورد نظر خود را دریافت نموده و سپس با ارائه مدارک بانکی و تمکن مالی و دیگر اسناد مورد نیاز،اقدام به اخذ ویزا نمایند.

در بیشتر موارد حتی با داشتن پذیرش تحصیلی از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی ،پس از بررسی مدارک و اسناد با درخواست ویزا موافقت نمی شود و متقاضیان نمی توانند برای ادامه تحصیل وارد انگلستان شوند.

همان طور که می دانید افراد دارای پاسپورت دومینیکا برای تحصیل در انگلستان هیچ محدودیتی برای اخذ ویزا ندارند و به راحتی و بدون نیاز به داشتن ادمیشن معتبر می توانند وارد این کشور شوند و به مدت ۶ ماه اقامت داشته باشند.

افراد می توانند به مدارس و دانشگاه های مختلف با هزینه های بسیار پایین تر نیز درخواست خود را ارائه دهند و پس از اخذ پذیرش تحصیلی اقدام به دریافت اقامت تحصیلی کنند.

با توجه به موارد مذکور با داشتن پاسپورت دومینیکا شما و فرزندانتان می توانید بدون هیچ محدودیت و سپری کردن مراحل دشوار اخذ ویزا،در هر مقطع تحصیلی و در هر موسسه و مرکز آموزشی دلخواه خود مشغول به تحصیل شوید.

اهمیت تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا

تفاوت دومینیکا و دومینیکن

تاریخ ارسال : 1400/10/01

دومینیکا و دومینیکن دو کشور متفاوت در دریای کارائیب می باشند. از آنجا که برای افراد گردشگر و اشخاصی که قصد اخذ تابعیت دومینیکا را دارند، ممکن است در خصوص تفاوت این دو کشور و نزدیکی نام آنها به یکدیگر سوالاتی ایجاد شود،درادامه در خصوص دومینیکا و دومینیکن بیشتر توضیح خواهیم داد.

در سال های اخیر اخذ تابعیت دوم برای افرادی که در کشورهایی با شرایط دشوار زندگی می کنند، از دغدغه های اصلی به حساب می آید.

به عنوان مثال در برخی کشورها از جمله ایران که به دلیل تحریم های مختلفی که بر شرایط اقتصادی و اجتماعی افراد تحمیل شده و تاثیرات بسیاری را در روند زندگی و کسب وکارشان ایجاد کرده است، مهاجرت و دریافت تابعیت دوم یکی از مسائل قابل تامل به شمار می آید. 

برای اقدام به این امر با توجه به شرایط موجود ، انتخاب مقصدی که با پایین ترین میزان سرمایه گذاری و در کوتاه ترین زمانتابعیت دوم را اعطا کند،مهمترین قدم در این مسیر می باشد.

با توجه به هزینه های بالای مهاجرت و نیاز به حضور فیزیکی در کشور مقصد،کشور دومینیکا که بدون شرط حضور تابعیت،اقامت و همچنین پاسپورت دوم شما را در کمتر از ۶ ماهارائه می دهد ،به عنوان یکی از بهترین گزینه های اخذ تابعیت دوم میباشد.

کشور دومینیکا با ارائه برنامه شهروندی اقتصادی تحت گزینه های کمک مالی به دولت و سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی ،تابعیت و پاسپورت دومینیکا را به متقاضیان اعطا میکند.

در این روش فقط با ۱۰۰ هزار دلار می توانید از طریق کمک مالی به دولت دومینیکا و بدون شرط حضور ،در کمتر از ۶ ماه پاسپورت کشوری را به دست آورید که به شما این امکان رامی دهد کهبدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کنید.

در بیشتر مواقع شباهت اسمی بین دو کشور دومینیکا و جمهوری دومینیکن همه را در تشخیص آنها به اشتباهمی‌اندازد.خصوصا که این دو کشور در یک منطقه جغرافیایی واحد قراردارند. این دو کشور با تفاوت‌های بسیار، اما در یک منطقه قرار دارند و معمولاً باعث می‌شوند آنها را با هم اشتباه بگیرند.

در این مقاله می‌کوشیم تفاوت‌های عمده این دو کشور که نام‌های  تقریباً مشابه دارند را با هم مقایسه کنیم. کشور دومینیکا باارائه برنامه اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری، بیشترمورد توجه افراد در دنیا بوده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز به این برنامه مهاجرتی روی خوش نشان داده و از آن استقبال کرده‌اند.

دومینیکا و دومینیکن دو کشور متفاوت در دریای کارائیب می باشند.

از آنجا که برای افراد گردشگر و اشخاصی که قصد اخذ تابعیت دومینیکا را دارند، ممکن است در خصوص تفاوت این دو کشور و نزدیکی نام آنها به یکدیگر سوالاتی ایجاد شود،درادامه در خصوص دومینیکا و دومینیکن بیشتر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با دومینیکا و دومینیکن:

دومینیکا:

دومینیکا جزیره ای است که از لحاظ جغرافیایی در جنوب گوادلوپ و در شمال مارتینیک قرار دارد. پایتخت دومینیکا شهر روسومی باشد.

از لحاظ جمعیت شناسی، بیشتر مردمان این منطقه دارای نژاد آفریقایی است.

باید در نظر داشت که مساحت اینجزیره در حدود ۷۵۰ هزار مترمربع است و حدود ۷۵ هزار نفر نیز در آن زندگی می کنند.
جزیره دومینیکا از لحاظ زمین شناسی دارای بافت آتشفشانی دارد اما کوه های آتشفشانی آن نیمه فعال بوده و سال ها است که فورانی نداشته اند و خاک حاصلخیز آن، امروزهبستر مناسبی را برای پرورش محصولات کشاورزی فراهم نموده است.

دومینیکا دارای مناطق گردشگری طبیعی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید. جالب است بدانید اینجزیره تا سال ۱۹۷۸ در استعمار انگلیس بود و پس ازآن مستقل شده است.زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد که یکیدیگر از ویژگی های مهم آن به حساب می آید.

دومینیکا توسط کریستف کلمب کشف شد. زمانیکه وی پا به این جزیره گذاشت، روز یکشنبه بود. به همین دلیل آن را دومینیکا بهمعنای یکشنبه در زبان لاتین نام نهاد.
باید در نظر داشت که دومینیکا یک کشور رو به رشد است و مسئولان آن برای آنکه به درآمد لازم برای گسترش فعالیت های سیاسی و اجتماعی خود دست یابند، اقدام به فروشپاسپورت دومینیکا می نمایند.

با توجه به مزایای پاسپورت آن، امروزه افرادزیادی خواهان اخذ پاسپورت دومینیکا می باشند.

شما با پاسپورت این کشور می توانید به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا بدون نیاز بهویزا سفر نمایید. همچنین باید در نظر داشته باشید که سریع ترین زمان صدور پاسپورت و کمترین هزینهبه کشور دومینیکا تعلقدارد و در کمتر از ۶ ماه می توانید پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید.

دومینیکن

جمهوری دومینیکن، جزیره ای در بخش شرقی جزیره هیسپانیولا در آب های کارائیب می باشد.

پایتخت این جزیره شهر سانتودومینگو می باشد و برخلاف دومینیکا،زبان رایج این کشور اسپانیایی بوده و از لحاظ جمعیت نیز از تراکم بالاتری نسبت به دومینیکا برخوردار است.

این جزیره در ابتدا مستعمره اسپانیا بوده و سپس به فرانسه واگذار شد. اما سال ها بعد و طی جنگ های بسیار، این کشورمجدد به اسپانیا بازگردانده شد.

مزایای پاسپورت دومینیکا

به صورت کلی دومینیکا و دومینیکن دو جزیره و دو کشور متفاوت می باشند که از لحاظ سیاست، جغرافیا و فرهنگ دارای تفاوتهای بسیاری می باشند.

بسیاری از افراد که قصد اخذ تابعیت دومینیکا را دارند، در ابتدا این کشور را با جمهوری دومینیکن بهاشتباه می گیرند اما در حقیقت این دو جزیره دارای ساختار های مختلفیهستند. شما امروزه از دو روش بسیار آسان سرمایهگذاری و کمک مالی به دولت دومینیکا می توانید پاسپورت و شهروندی آن را دریافت نمایید.

باید در نظر داشته باشید که برایدریافت پاسپورت این کشور مدرک زبان و حضور فیزیکی الزامی نیست و تنها با سرمایه ای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار آمریکامی توانید پاسپورت اینکشور را به دست آورید.


یکی از مزیت های اصلی اخذ پاسپورت دومینیکا، این است که پاسپورت این کشور تا ۱۰ سال اعتبار دارد و قابل انتقال به فرزندان متولد نشده نیز می باشد لذا به راحتی از این طریقخواهید توانست برای خانواده خود نیز تابعیت  دومینیکا را دریافت نمایید.

شما با پاسپورت دومینیکا می توانید به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید ولی با پاسپورت دومینیکن تنها مجوز ورود بدون ویزا به ۶۵ کشور دنیا رادارید.

با پاسپورت دومینیکا می توانید آزادانه به کشور های عضو حوزه شنگن و همچنینانگلستان سفر کنید ، این در حالیست که پاسپورت دومینیکن این امکان را به دارندگان آن نمیدهد.

باید توجه داشته باشید کهامروزه در بین کشورهای موجود، دومینیکا در سریع ترین زمان ممکن پرونده مهاجرتی شما را بررسی نموده و برای شما تابعیتصادر می کند. در صورتی کهمدارک شما کامل باشد، بین ۴ تا ۶ ماه می توانید پاسپورت این کشور را دریافت نمایید.

تفاوت دومینیکا و دومینیکن

 

 

سنگ بازالت

تاریخ ارسال : 1400/09/25

کاربرد سنگ بازالت ( بازالت ) در معماری مدرن و کلاسیک از گذشته تا به امروز استفاده از سنگ های گوناگون و زینتی، بخش جدا ناپذیری در بنا های بر جا مانده در هر تمدنی می باشد و استفاده هر چه بیشتر آن بر شکوه و جلال بنا اثر زیادی ایفا خواهد نمود.

کاربرد سنگ بازالت ( بازالت ) در معماری مدرن و کلاسیک

از گذشته تا به امروز استفاده از سنگ های گوناگون و زینتی، بخش جدا ناپذیری در بنا های بر جا مانده در هر تمدنی می باشد و استفاده هر چه بیشتر آن بر شکوه و جلال بنا اثر زیادی ایفا خواهد نمود.

لذا استفاده سنگ در بناها نوعی زبان به منظور ارائه فرهنگ و هنر ، آداب و رسوم و بزرگی یک ملت و تمدن می باشد.

امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و کشف معادن مختلف، بشر توانسته سنگ های تزئینی ساختمانی زیبا تر و متنوع تری را در بازه زمانی کوتاه تولید نماید که باب دل هر سلیقه و تفکری می باشد.

کشور عزیزمان ایران نیز با برخورداری از معادن گوناگون سنگ از جمله ، آذرین ( بازالت ، اندزیت ،اسپراخون) گرانیت، مرمریت، تراورتن، پس از کشور های چین، هند و ایتالیا رتبه چهارم را در تولید سنگ های متنوع و با کیفیت ساختمانی به خود اختصاص داده است.

سنگ اندزیت (اسپراخون ، بازالت)در معماری طراحی داخلی

باتوجه به این که سنگ بازالت (اسپراخون ، اندزیت ) به عنوان یک سنگ متنوع و زیبا با ماندگاری و سازگاری بالا بوده، گزینه مناسبی برای معماران داخلی و خارجی در سبک های مدرن و کلاسیک می باشد.

همچنین این سنگ دارای رنگ های طبیعی متنوعی بوده و ترکیب پذیری بالایی با انواع سنگ ها و فلزات را دارد.

سنگ بازالت

سنگ بازالت

همچنین سنگ بازالت (اسپراخون ، آندزیت ) را در معماری داخلی می توان به عنوان دیوار اصلی، محصولات دکوراتیو، تندیس های بزرگ، شومینه، ستون ها، کنار پنجره ها، پشت تلویزیون و…. استفاده نمود.

فلذا چنین ویژگی هایی سنگ بازالت ( اسپراخون ، آندزیت ) را پاسخگوی هر نوع تفکر در زمینه معماری و طراحی داخلی نموده است.

سنگ بازالت (اسپراخون ، آندزیت ) در معماری طراحی کف

با عنایت به اینکه سنگ بازالت ( اسپراخون ، آندزیت) بسیار مستحکم و بادوام بوده و ویژگی بارز آن در آمیختگی با ملات می باشد به طوری که به سختی می توان این سنگ را از ملات جدا نمود لذا چنین ویژگی منحصر به فردی این سنگ را جزو اولین گزینه ها برای استفاده آن در معماری داخلی و بیرونی کف هر پروژه ای قرار می دهد.

به طوری که این سنگ قابلیت استفاده به صورت های زیادی در طراحی کف همچون (فضاهای باز ، پارکینگ ، راه پله و کف ساختمان) را دارد.

سنگ اندزیت ( اسپراخون ، بازالت) معماری و طراحی نما

هنر معماری همیشه یکی از مهمترین نشانه های هویت و منعکس کننده فرهنگ و اداب و رسوم یک جامعه به حساب می آید.

دربین بخش ها و فضا های معماری نمای ساختمان به عنوان خارجی ترین پوسته وخالق بنای شهری و تعریف کننده هویت شهری است.

لذا نما را می توان صورت بنا و نقطه تلاقی معماری و طراحی شهری تعریف نمود که بیشترین ارتباط را با فضای بیرون و مردم دارد بدین جهت این موضوع باعث می شود نمای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

امروزه کاربرد سنگ بازالت ( اسپراخون ، آندزیت) با ویژگی های فوق در نما توانسته است علاوه بر برآورده نمودن تمامی انتظارات معمارانی که به هر سبکی ( مدرن ، کلاسیک ) کار می کنند، مشکلات اداری و مسئولیت آنان را درخصوص مطابقت طرح نما با سبک ایرانی و اسلامی را کاملا بر طرف نماید.

عالیه بیننده

#بازالت #سنگ بازالت


صفحه 8 از 11