عکس پاسپورت دومینیکا

تاریخ ارسال : 1401/03/12

امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا پاسپورت دوم نیز در اختیار داشته باشند و به کمک آن بتوانند به کشورهای مورد نظر خود بدون نیاز به ویزا سفر کنند. در بسیاری از کشورهای دنیا از متقاضی درخواست می‌شود تا ملیت فعلی خود را به طور کامل لغو کند، اما برخی از کشورهای جهان از این قاعده مستثنی هستند.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا پاسپورت دوم نیز در اختیار داشته باشند و به کمک آن بتوانند به کشورهای مورد نظر خود بدون نیاز به ویزا سفر کنند. در بسیاری از کشورهای دنیا از متقاضی درخواست می‌شود تا ملیت فعلی خود را به طور کامل لغو کند، اما برخی از کشورهای جهان از این قاعده مستثنی هستند.

بنابراین زمانی که فرد اقدام به اخذ تابعیت جدید می‌کند، می‌تواند علاوه بر داشتن ملیت اولیه خود، ملیت یک کشور دیگر را نیز در اختیار داشته باشد.

در نتیجه با داشتن تابعیت مضاعف مجاز به استفاده از مزایای تابعیت هر دو کشور می‌باشد.

در کشورهای مختلف قوانین و روش‌های متفاوتی برای دریافت شهروندی و پاسپورت برای شهروندان خارجی وجود دارد. به عنوان مثال سرمایه‌گذاری، خرید ملک، تحصیل و … از روش‌های متداول مهاجرت و اخذ تابعیت می‌باشد.

کشور دومینیکا یکی از مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای اخذ پاسپورت و تابعیت مضاعف می‌باشد.

مزایای بی‌نظیر پاسپورت دومینیکا این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سرمایه‌گذاری و اخذ شهروندی تبدیل کرده است.

متقاضیان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ( کمتر از ۶ ماه)، با کمترین هزینه و بدون نیاز به حضور فیزیکی، پاسپورت و شهروندی دومینیکا را به دست آورند و بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کنند.

عکس پاسپورت دومینیکا

روش‌های سرمایه‌گذاری و اخذ پاسپورت دومینیکا

به منظور اخذ پاسپورت دومینیکا دو روش پرداخت کمک بلاعوض به دولت دومینیکا و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تعیین شده توسط دولت، وجود دارد. به جز هزینه‌های مربوط به کمک به دولت و یا سرمایه‌گذاری، هزینه‌های دیگری از جمله هزینه بررسی پرونده، هزینه دولتی برای هر متقاضی، هزینه صدور شناسنامه و هزینه بررسی امنیتی نیز وجود دارد. 

کشور دومینیکا با ارائه برنامه متنوع اقتصادی شهروندی به دو روش زیر پاسپورت دومینیکا را ارائه می‌دهد:

روش کمک بلاعوض به دولت برای اخذ پاسپورت دومینیکا

  • جهت دریافت پاسپورت دومینیکا تنها برای متقاضی اصلی ( یک نفر، فارغ از اینکه شخص مجرد باشد و یا خانواده داشته باشد) باید ۱۰۰ هزار دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پرداخت شود.
  •  متقاضی اصلی و همسر 150.000 دلار باید کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پرداخت شود.    
  •  برای یک خانواده تا سقف ۴ نفر در حال حاضر 175.000 دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت باید پرداخت شود.
  •  به ازای هر عضو بیشتر از چهار نفر باید نفری 25.000 دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت پرداخت شود. 

روش سرمایه‌گذاری در پروژه‎های املاک مورد تأیید کشور دومینیکا

این روش شامل سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی نظیر هتل هیلتون می‌باشد. متقاضیان در این روش باید در یکی از پروژه‌های عمرانی مورد تأیید دولت که عمدتاً پروژه ساخت هتل می‌باشد، از طریق خرید سهام، سرمایه‌گذاری کنند.

متقاضیان با سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها پاسپورت و تابعیت دومینیکا را برای خود و افراد خانواده تنها با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به دست می‌آورند. این سهام تا مدت ۳ سال از تاریخ اعطای تابعیت قابل واگذاری و فروش نمی‌باشد و پس از گذشت ۵ سال قابل واگذاری به فرد متقاضی جدید جهت اخذ شهروندی از طریق برنامه سرمایه‌گذاری املاک مورد تأیید دولت می‌باشد.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این برنامه ۲۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا می‌باشد که علاوه بر آن هزینه‌های جانبی دولتی را نیز شامل می‎شود.

پاسپورت دومینیکا تنها در کمتر از ۶ ماه بدون نیاز به حضور فیزیکی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان به متقاضیان ارائه می‌شود و در حال حاضر این برنامه یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ پاسپورت دوم می‌باشد.

پاسپورت دومینیکا

عکس پاسپورت دومینیکا

اعتبار پاسپورت دومینیکا

ارزش و اعتبار پاسپورت دومینیکا یکی از اصلی‌ترین مزایای شهروندی این کشور می‌باشد. پاسپورت دومینیکا در حال حاضر براساس شاخص رتبه‌بندی index در رتبه ۳۲ قرار دارد.

دارندگان پاسپورت دومینیکا امکان دسترسی بدون ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا را دارند که این یکی از مهمترین ویژگی‌های پاسپورت دومینیکا به شمار می‌آید. شهروندان دومینیکا مجاز به سفر بدون ویزا به کشورهایی نظیر چین، امارات، سنگاپور و همچنین بریتانیا و کشورهای عضو حوزه شنگن می‌باشند. همان‌طور که می‌دانید تعداد بسیار اندکی از گذرنامه‌های دنیا این امکان را به دارندگان ارائه می‌دهند.

به طور کلی این پاسپورت امکان سفر به اکثر مقاصد مهم دنیا را فراهم می‌سازد و همچنین اخذ ویزای آمریکا را نیز تسهیل می‌بخشد.

مزایای پاسپورت دومینیکا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اخذ شهروندی دومینیکا، سفر بدون ویزا به تعداد زیادی از کشورهای دنیا است.

همان‌طور که اشاره شد، دارندگان پاسپورت دومینیکا می‌توانند به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند.

از دیگر ویژگی‌های شهروندی دومینیکا می‌توان به معافیت مالیاتی اشاره کرد. طبق قوانین مالیاتی دومینیکا شهروندانی که از طریق سرمایه‌گذاری و کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پاسپورت این کشور را دریافت می‎‌کنند، از معافیت مالیات بر دارایی، ارث و درآمد برخوردار هستند. این ویژگی از مهم‌ترین مزایای شهروندی دومینیکا برای تجار و صاحبان مشاغل به حساب می‌آید.

یکی دیگر از مزایای شهروندی دومینیکا، مادام‌العمر بودن آن است. یعنی زمانی که شما تابعیت و شهروندی خود را در کشور دومینیکا دریافت می‌کنید، هیج قانون و قانون‌گذاری نمی‌تواند این حق را از شما سلب کند.

دولت دومینیکا در سال ۱۹۹۱ قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن هیچ‌کس نمی‌تواند حق شهروندی افرادی را که تابعیت این کشور را گرفته‌اند، لغو کند. بنابراین افرادی که شهروندی این کشور را داشته باشند تا آخر عمر می‌توانند از مزایای آن استفاده کنند.

همچنین یکی دیگر از مزایای شهروندی دومینیکا که بسیار ارزشمند است، قابل انتقال بودن شهروندی این کشور به نسل‌های بعدی است، یعنی اگر شما شهروندی دومینیکا را داشته باشید، می‌توانید آینده نسل‌های پس از خود را نیز تأمین کنید.

‫مدارک لازم جهت دریافت پاسپورت دومینیکا

  • ‫فرم‌های درخواست تابعیت تکمیل شده
  • ‫گواهی تولد و گواهی ازدواج (در صورتی که متقاضی متاهل باشد)
  • ‫پرداخت هزینه‌های خرید تابعیت
  • ۸ قطعه عکس جدید در اندازه گذرنامه (۴۵ × ۳۸ میلی‌متر یا ۱ ۳/۴ × ۱ ۱/۲ اینچ).
  • ‫ترجمه مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، معافیت یا پایان خدمت)
  • مدارک شغلی (جواز کسب، روزنامه رسمی، فیش حقوقی و گواهی اشتغال)
  • گواهی تمکن مالی و گردش حساب یک ساله
  • سند ملکی یا اجاره‌نامه
  • قبض آب، برق، تلفن یا گاز
  • آزمایشات پزشکی
  • گواهی عدم سو پیشینه

عکس پاسپورت دومینیکا

عکس پاسپورت دومینیکا

عکس‌ پاسپورت دومینیکا باید مطابق با استانداردهای زیر باشد

  • تصویر باید بین ۳ تا ۵ میلی‌متر از لبه بالا و چانه باید بین ۱۰ تا ۱۲ میلی‌متر از لبه پایینی عکس باشد و شانه کاملا باید در عکس مشخص باشد همچنین گوش‌ها باید مشخص باشند.
  • صورت باید مستقیماً به سمت دوربین باشد و ۷۰ تا ۸۰ درصد بعد عمودی تصویر را اشغال کند.
  • بر روی کاغذ با کیفیت، با وضوح بالا باید عکس ها جاپ شوند.
  • نوردهی بیش از حد یا کم نباید عکس داشته باشد.
  • زمینه عکس باید سفید و بدون سایه باشد.
  • باید تضاد بین تصویر و پس‌زمینه وجود داشته باشد، به عنوان مثال پیراهن سفید و پس‌زمینه سفید غیر قابل قبول است.
  • تاپ و لباس بدون آستین غیر قابل قبول است.
  • زیورآلات و عینک آفتابی غیر قابل قبول است.
  • افراد دارای حجاب عکس هایشان باید به گونه‌ای باشد که گوش‌ها و پیشانی و چانه کاملاً مشخص باشد.
  • لباس‌ها باید بدون مارک و طرح باشند.
  • حالت چهره باید خنثی باشد. ( فرد ممکن است لبخند بزند اما دهانش باز نباشد یا اخم نکند.)

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

02122021844

عکس پاسپورت دومینیکا