مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

تاریخ ارسال : 1402/04/05

افرادی که در حال گذراندن دوره های بازنشستگی خود هستند و به صورت ماهانه حقوقی را دریافت می کنند، می‌توانند از شرایط ویژه مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی بدون نیاز به سرمایه گذاری استفاده کنند. با ما همراه باشید تا با تمام جزئیات این طرح آشنا شوید.

مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

 

به احتمال زیاد شما هم تا کنون مقالات زیادی را درباره مهاجرت به پرتغال و کشورهای اروپایی خوانده اید. احتمالا می دانید که افراد در بازه های سنی متفاوت می توانند به طرق گوناگونی به پرتغال سفر کنند. با این وجود باید بدانید که کشور پرتغال یکی از بهترین شرایط را برای مهاجرت بازنشستگان فراهم کرده است.

افرادی که در حال گذراندن دوره های بازنشستگی خود هستند و به صورت ماهانه حقوقی را دریافت می کنند، می‌توانند از شرایط ویژه مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی بدون نیاز به سرمایه گذاری استفاده کنند. با ما همراه باشید تا با تمام جزئیات این طرح آشنا شوید.

چرا پرتغال بهترین مکان برای بازنشسته ها است؟

کشور پرتغال که در جنوب غربی قاره اروپا قرار دارد دارای آب و هوای معتدل بوده و تجربه یک زندگی آرام و دلنشین را برای مهاجرت به پرتغال فراهم کرده است.

این کشور که عضوی از اتحادیه اروپا است، در حوزه کشورهای عضو اتحادیه شینگن قرارداشته و افرادی که از این ویزا بهره مند می شوند، می‌توانند به طور آزادانه به کل کشورهای حوزه شینگن در اروپا سفر کنند.

بر طبق آمارها و تحقیقات انجام شده در سالهای گذشته، کشور پرتغال به عنوان یکی از پنج کشور برتر جهان در حوزه مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی با شرایط آسان به شمار می رود.

امنیت بالا در کنار هزینه های پایین، زندگی در شرایط آسان برای اعطای اقامت و شهروندی باعث شده تا به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای زندگی بازنشستگی باشد.

البته اجازه اقامتی که به این افراد و خانواده هایشان داده می‌شود، مزایای فراوانی دارد که در بخش مربوطه به طور کامل به توضیح آن ها می پردازیم.

مزایای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

پرتغال به عنوان کشوری آرام با کیفیت زندگی بالا شناخته می شود. این کشور با تاریخ و فرهنگ غنی، غذاهای خوش طعم و سواحل زیبا در میان امن ترین کشورهای اروپا قرار دارد. از جمله مزایای اقامت پرتغال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سفر رایگان به سایر کشورهای اروپا: ساکنان پرتغال می توانند بدون ویزا از ۲۶ کشور شینگن بازدید کنند و حتی می توانند تا ۹۰ روز را در بازه های ۱۸۰ روزه در این کشورها سپری کنند.
  • امنیت بالا: نرخ جرم پرتغال در بین ۱۰ کشور برتر شاخص جهانی صلح ۲۰۲۲ قرار داشته است. این کشور در رتبه ششم امن ترین کشورهای جهان قرار دارد.مردم محلی نسبت به مهاجران خوش‌رفتار و مهربان هستند.
  • هوای مطبوع: آب و هوای پرتغال تقریبا همیشه آفتابی است. گرم ترین ماه آگوست است. در لیسبون، میانگین دمای روزانه ۲۷+ درجه سانتی گراد است. گرم ترین دمای آب مدیترانه در ماه های آگوست و سپتامبر است. میانگین دمای آن در طول سال از ۱۳+ تا ۱۹+ درجه سانتی گراد متغیر است.
  • زمستان ها گرم است: میانگین دمای روزانه در ژانویه در لیسبون ۱۴.۷+ درجه سانتی گراد است. در مناطق کوهستانی بارش برف اغلب دیده می شود.
  • سیستم مالیاتی مناسب: مهاجرین پرتغال می توانند وضعیت مالیاتی ویژه 10 ساله را دریافت کنند. این کشور یک مالیات ثابت ۱۰ درصدی بر درآمد بازنشستگی خارجی برای زندگی در طول این مدت وضع کرده است.
  • کیفیت بالای مراقبت های بهداشتی: سیستم مراقبت های بهداشتی پرتغال در بین برترین کشورهای جهان قرار دارد. افراد مسن معمولاً در پرتغال دسترسی خوبی به مراقبت های بهداشتی دارند.

بررسی شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

بررسی شرایط مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

نحوه دریافت ویزای بازنشستگی برای مهاجرت به پرتغال

برای دریافت ویزای D7 برای اقامت پرتغال که به عنوان ویزای بازنشستگی نیز شناخته می شود، نیازی به سرمایه گذاری خاصی ندارد.

متقاضیان مهاجرت به پرتغال به این روش باید حداقل ۷۶۰ یورو درآمد غیرفعال خود را در خارج پرتغال به صورت ماهانه ثبت کنند. این درآمد غیرفعال می تواند مانند حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره یا حقوق کار از راه دور دریافت کند.

اگر خانواده نیز با متقاضی اصلی ویزا بگیرند، باید ۵۰ درصد درآمد برای همسر و ۳۰ درصد برای فرزند را به مبلغ پایه اضافه کنند.

برای نشان دادن حداقل درآمد، بازنشستگان باید در یک بانک پرتغالی حساب باز کنند. متقاضی باید صورت حساب بانکی ارائه دهد. در ابتدای کار ارائه حداقل مبلغی معادل ۱۲ ماه درآمد بر اساس شرط اعلام شده الزامی است. پس از دریافت کارت اقامت قادر خواهید بود تا از این پول استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز ویزای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی

  • پاسپورت.
  • بیمه نامه پزشکی.
  • دو عکس رنگی.
  • گواهی ثبت NIF.
  • گواهی ازدواج یا تولد.
  • صورت حساب بانکی پرتغالی.
  • گواهی ترخیص پلیس از کشور مبدا.
  • قرارداد اجاره یا خرید برای املاک و مستغلات.

درخواست ویزای مهاجرت به پرتغال از طریق بازنشستگی در کشور شما انجام می شود. این ویزای اولیه اجازه دو بار ورود به پرتغال را می دهد و مدت اعتبار آن پس از رسیدن به پرتغال ۴ ماه است.

پس از رسیدن به کشور پرتغال، دارنده ویزای D7 باید برای اجازه اقامت با خدمات مهاجرتی را (SEF) درخواست دهد.

متقاضیان برای دریافت اجازه اقامت باید محل اقامت و آدرس ثبت شده در پرتغال داشته باشند. آنها می توانند ملکی را اجاره کنند یا بخرند. لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی بین خرید یا اجاره، سن و ارزش ملک وجود ندارد.