مزایا و معایب زندگی در پرتغال

تاریخ ارسال : 1402/04/05

زندگی در پرتغال چه مزایا و معایبی دارد؟ کشور زیبای پرتغال در سالیان اخیر توانسته مقصد مهاجران بسیاری باشد. محبوبیت این کشور باعث شده که روزانه تعداد زیادی از افراد، عبارت “زندگی در پرتغال” را در مرورگرها جستجو کنند تا اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورند.

مزایا و معایب زندگی در پرتغال

 

زندگی در پرتغال چه مزایا و معایبی دارد؟ کشور زیبای پرتغال در سالیان اخیر توانسته مقصد مهاجران بسیاری باشد. محبوبیت این کشور باعث شده که روزانه تعداد زیادی از افراد، عبارت “زندگی در پرتغال” را در مرورگرها جستجو کنند تا اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورند.

موسسه مهاجرتی های لیپ در این مقاله تصمیم گرفته نکات مهمی در مورد مزایا و معایب زندگی در پرتغال به شما عزیزان ارائه دهد. پس با ما همراه باشید.

موقعیت خاص جغرافیایی کشور پرتغال

آشنایی با موقعیت جغرافیایی کشور پرتغال، پیش از مهاجرت از بسیار مفید است. اقیانوس پهناور اطلس، در غربی ترین قسمت این کشور واقع شده است.

به این سبب، غرب کشور اروپایی نامبرده رونق اقتصادی بیشتری نسبت به سایر نواحی دارد. در شمال و شرق نیز کشور زیبای اسپانیا واقع شده است. این نزدیکی باعث شده تا این دو کشور همچون اعضای یک خانواده به نظر برسند و اشتراکات فرهنگی زیادی داشته باشند.

آشنایی با صفر تا صد مزایای زندگی در پرتغال

زندگی در پرتغال برای مهاجران مزایای زیادی دارد.همانطور که می دانید مردم بومی کشورهای اروپایی به سختی با افراد غیر اروپایی ارتباط برقرار می کنند.

این عامل باعث می شود که مردم خونگرم ایرانی در اوایل مهاجرت با سختی زیادی روبرو شوند. ولی جالب است بدانید که پرتغالی ها از این قاعده مستثنی هستند.

مردم پرتغال در واقع به راحتی آب خوردن با خارجی ها ارتباط برقرار می کنند و نژاد پرست نیستند.

با وجود شرایط بسیار سخت اقتصادی این روزها مهاجرت به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است. ولی اگر دقیق تر در این‌باره تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که هنوز هم می توان کشورهایی را پیدا کرد که هزینه مهاجرت به آن مناسب باشد.یکی از این کشورها پرتغال است.

هزینه زندگی در آن برای یک ماه حدودا مبلغی بین پانصد تا هشتصد یورو می باشد. این مبلغ نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و متعادل محسوب می شود.

زیبایی و اماکن تاریخی و طبیعی پرتغال نیز بسیار زیاد است. همین نکته باعث می شود که مهاجران از زندگی در پرتغال خسته نشوند.

چرا که می توانند تجربه هایی مانند پیاده‌روی در ساحل و باغ های زیتون را در اوقات فراغت خود داشته باشند. اگر از عشاق هنر باشند نیز می توانند هر روزه در سالن های تئاتر، اپرا و فستیوال های شگفت انگیز حضور پیدا کنند.

بررسی مزایا و معایب زندگی در پرتغال

بررسی مزایا و معایب زندگی در پرتغال

تجربه زندگی آرام و بی دغدغه

یکی از اهداف مهاجرت، تجربه زندگی بی دغدغه با آرامش خاطر است. با توجه به این هدف می توان مهاجرت و شهروندی پرتغال را گزینه مناسبی دانست. چرا که آمار جرم و جنایت، ترافیک و آلودگی هوا در کشور نامبرده بسیار پایین است.

به علاوه در فرهنگ آن، چیزی تحت عنوان اضطراب و نگرانی وجود ندارد. یعنی اولویت مردم زندگی در زمان حال با نشاط و شادمانی است.

همین باعث می شود که مهاجران نیز از آنان الگو بگیرند و زندگی آرام تری را تجربه کنند.

آشنایی با پاشنه آشیل زندگی در پرتغال

بعد از آشنایی با مزایای زندگی در پرتغال نیاز است نگاهی به معایب آن نیز داشته باشیم. درست است که در مطالب فوق گفتیم که هزینه زندگی در کشور مذکور معقولانه است. ولی در واقع هزینه خوراک و مسکن مناسب است و هزینه انرژی همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپا زیاد است.

رفتار دوستانه و گرم مردم محلی با مهاجران امری قابل توجه است؛ با این حال، آشنایی کامل با زبان پرتغالی، زمینه اصلی شکل گرفتن این رابطه است.

چرا که مردم بومی در اغلب موارد به زبان انگلیسی مسلط نیستند. پس پیش از مهاجرت به این کشور پرتغالی یاد بگیرید!

هر ساله مسافران زیادی به قصد دیدن از جاذبه های گردشگری به پرتغال سفر می کنند، در نگاه اول این عامل نکته ای مثبت محسوب می شود.

ولی در واقع باید آن را جز نکات منفی به شمار آورد. چرا که ساختار قدیمی خیابان ها و کوچه های کشور نامبرده ظرفیت حضور تعداد بالای مسافر را ندارد. به همین دلیل شهرهای توریستی همچون لیسبون در اغلب موارد دچار هرج و مرج می شوند.

اگر زندگی در پرتغال را به امید زیستن در آپارتمان هایی مدرن و لوکس انتخاب می کنید، بهتر است بدانید که بیشتر خانه ها در این کشور قدیمی است و بازسازی در آن صورت نگرفته است. به همین دلیل شما با مشکلاتی همچون سرمای محیط خانه روبرو می شوید.

های لیپ؛ دلسوزترین همراه شما در پروسه مهاجرت

این روزها تعداد موسسه های مهاجرتی دو چندان شده است، ولی هنوز هم تعداد موسسه هایی که تخصص خود را با دلسوزی ترکیب می کنند تا بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند به اندازه تعداد انگشتان یک دست است.

حال در این میان موسسه مهاجرتی های لیپ با بیش از ده سال تجربه نیک، افتخار دارد که صفر تا صد امور مهاجرتی شما را با قیمتی مناسب انجام دهد. پس اگر قصد مهاجرت دارید؛ همین حالا با مشاوران های لیپ ارتباط بگیرید و فراموش نکنید که ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است!