ویزای کاری پرتغال

تاریخ ارسال : 1402/03/19

شاید فکر کنید کمتر کسی به قصد یافتن کار، راهی کشور پرتغال می شود اما طبق آمارهایی که دفاتر مهاجرت همه ساله منتشر می کنند، نیمی از مهاجرت ها مربوط به سفر کاری است و اغلب مردم به دریافت ویزای کاری پرتغال تمایل دارند.

ویزای کاری پرتغال

 

چگونه نسبت به اخذ ویزای معتبر پرتغال اقدام کنیم؟

شاید فکر کنید کمتر کسی به قصد یافتن کار، راهی کشور پرتغال می شود اما طبق آمارهایی که دفاتر مهاجرت همه ساله منتشر می کنند، نیمی از مهاجرت ها مربوط به سفر کاری است و اغلب مردم به دریافت ویزای کاری پرتغال تمایل دارند. با یک تحقیق و جستجوی کوچک متوجه خواهید شد که پرتغال نسبت به سایر کشورهای اروپایی، شرایط کاری بهتری را برای مهاجران در نظر می گیرد.

در نتیجه طی سال های اخیر تعداد مراجعات برای اخذ ویزای معتبر کاری افزایش چشمگیری داشته است. البته لازم است قبل از هر اقدامی با مراحل دریافت این ویزا آشنا شوید. این مراحل عبارتند از:

  • جمع آوری اطلاعات: ابتدا باید اطلاعات کامل در مورد نوع ویزای کاری، مدت اقامت، شرایط و مستندات مورد نیاز جمع آوری شود.
  • تهیه مستندات: برای درخواست ویزای کاری پرتغال ، باید مستندات مورد نیاز مانند رزومه، پاسپورت، عکس، نامه پذیرش از کارفرما و… تهیه شود.
  • پرداخت هزینه: در صورت انجام دو مرحله قبلی، نیاز است که هزینه مربوط به ویزای کاری پرتغال را پرداخت کنید.
  • ارسال درخواست: درخواست همراه با مستندات به سفارت یا کنسولگری پرتغال در کشور مبدأ ارسال می شود.
  • بررسی درخواست: پس از دریافت درخواست، سفارت یا کنسولگری پرتغال آن را بررسی می کند و در صورت لزوم با درخواست کننده تماس می گیرد.
  • اعلام تصمیم: پس از بررسی درخواست، سفارت یا کنسولگری پرتغال تصمیم خود را اعلام می کند و در صورت تایید، ویزای کاری صادر می شود.
  • دریافت ویزا: اکنون نوبت به صدور ویزای کاری رسیده است. حال لازم است به سفارت پرتغال مراجعه کنید و از مراحل صدور ویزای خود مطلع شوید.

شرایط دریافت ویزای کاری پرتغال

اگرچه بسیاری از افراد مهاجرت را به علت دوری از وطن، خانواده و دوستان نمی پسندند، با این حال می توان گفت مهاجرت یکی از بهترین روش ها برای ارتقا و پیشرفت همه جانبه است. تصور کنید پس از دریافت ویزای کاری پرتغال، در یک شرکت بزرگ مشغول به کار شده اید. در این صورت مسلما حقوق شما چند برابر شده و مزایای فوق العاده ای را دریافت می کنید.

آیا با چنین شرایطی،احساس ناخوشایندی دارید؟ مطمئنا پاسخ شما منفی است. بنابراین می توان مهاجرت را جزو بهترین اقدامات برای ارتقای سطح شغلی و مالی در نظر گرفت. البته لازم است قبل از هرچیز با شرایط دریافت این ویزا بیش تر آشنا شوید:

❖ داشتن پیشنهاد کار از یک شرکت پرتغالی

قبل از دریافت ویزای کاری پرتغال و برای شروع، شما باید دعوت به همکاری از یک شرکت پرتغالی داشته باشید. علاوه بر این لازم است که مدارکی مانند گذرنامه، بیمه سلامت و دیگر مدارک مورد نیاز را تهیه کنید.

❖ داشتن مهارت های لازم برای شغل

مسلم است که در هیچ کجای دنیا، بدون داشتن مهارت کافی، شغل مناسبی را در اختیارتان قرار نمی دهند. از این رو قبل از درخواست برای ویزای کاری پرتغال، لازم است به کسب مهارت های لازم برای شغلی که در پرتغال قصد انجام آن را دارید، بپردازید.

❖ پرداخت هزینه درخواست ویزا و حضور در مصاحبه

حال با تایید و تکمیل تمامی مراحل، نوبت به پرداخت هزینه ویزای کاری رسیده است. بدون پرداخت هزینه لازم، شما امکان دریافت ویزا را نخواهید داشت. از این رو لازم است هرچه سریع تر نسبت به پرداخت هزینه مربوطه اقدام کنید. علاوه بر این برای مصاحبه های نهایی، باید به سفارت پرتغال در کشور خود مراجعه کنید.

ارزیابی شرایط کار در پرتغال

شاید وقتی که از موضوع مهمی به نام مهاجرت صحبت به میان می آید، تنها به مهاجرت تحصیلی فکر می کنید. اما واقعیت این است که بورسیه تحصیلی، تنها یکی از روش های مهاجرت به کشورهای خارجی است.

یکی دیگر از روش های مهاجرت که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، مهاجرت کاری است. در این مقاله ما شرایط مهاجرت کاری به کشور پرتغال و شرایط کار در این کشور را ارزیابی و تحلیل کرده ایم:

  • حقوق: اگر به دنبال یک فرصت کاری مناسب هستید، می توانید با دریافت ویزای کاری پرتغال، به درآمد متوسط رو به بالایی برسید.درآمد شهروندان در پرتغال، به طور متوسط بالاتر از برخی از کشورهای اروپایی دیگر است. برای مثال، حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه می تواند حقوق متوسط یک کارمند با سابقه کار ۲ تا ۳ سال باشد
  • ساعات کار: ساعات کار در پرتغال معمولاً از دوشنبه تا جمعه در ساعت های اداری است و در برخی از صنایع ممکن است شیفت های شبانه روزی نیز وجود داشته باشد.
  • مرخصی: کارکنان در پرتغال حداقل ۲۲ روز مرخصی در سال دارند.همچنین در برخی از شرکت ها ممکن است مزایای دیگری مانند مرخصی بیماری و … وجود داشته باشد.
  • پاداش: در پرتغال، برخی از شرکت ها پاداش های اضافی برای کارکنانی با عملکرد بهتر در نظر می گیرند.
  • محیط کار: محیط کار در پرتغال معمولاً دوستانه است و برخی از شرکت ها ممکن است فضاهای آموزشی و تمرینی برای کارکنان خود ارائه دهند. با دریافت ویزای کاری پرتغال، می توانید شما نیز در یک محیط دوستانه مشغول به کار شوید.

توجه داشته باشید که این فقط چند مثال از شرایط کار در پرتغال است ( کار در پرتغال برای ایرانیان ) و برای کسب اطلاعات بیشتر، بهتر است با شرکت های پرتغالی و یا کنسولگری پرتغال در کشور خود تماس بگیرید.