اقامت پرتغال با خرید ملک

تاریخ ارسال : 1402/03/19

اخذ اقامت پرتغال یکی از گزینه هایی است که افراد بسیاری را به سرمایه گذاری ترغیب نموده است. جمهوری پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور نیز شهر لیسبون می باشد. زبان مردم آن، پرتغالی است.

اقامت پرتغال با خرید ملک

 

اخذ اقامت پرتغال یکی از گزینه هایی است که افراد بسیاری را به سرمایه گذاری ترغیب نموده است. جمهوری پرتغال در جنوب غربی اروپا واقع شده است. پایتخت این کشور نیز شهر لیسبون می باشد. زبان مردم آن، پرتغالی است.

واحد پولی پرتغال، یورو بوده و علاوه براین کشور فوق از کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا به شمار می آید. پرتغال را می توان یکی از غربی ترین و توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی خطاب کرد.

با توجه به امتیازات برجسته این کشور و پیشرفت های شگرفی که در آن حاصل گردیده، بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی تصمیم به اقامت پرتغال گرفته اند.

اقامت پرتغال از راه های متفاوتی امکان پذیر می باشد. یکی از این راه ها اقامت از طریق خرید ملک است.

این کار دارای مزایای بسیاری است که مهمترین آن، تصاحب سود کلان از طریق اجاره ملک خریداری شده است.بازگشت ۵ ساله سرمایه و اخذ اقامت برای هر یک از اعضای خانواده و والدین را می توان از دیگر فواید اقامت پرتغال با خرید ملک دانست.

آیا خرید ملک در پرتغال دارای شرایط خاصی است؟

بله اقامت پرتغال با خرید ملک وابسته به شرایطی خاص است.شرایطی که تمامی سرمایه گذاران باید از آن بهره مند باشند. وگرنه اجازه سرمایه گذاری در این کشور به این شیوه را نخواهند داشت.

سرمایه گذاران نه تنها باید از عدم سوء پیشینه برخوردار باشند،بلکه باید صاحب منابع مالی در خارج از این کشور باشند. در صورت گذشت ۵ سال از مدت اقامت، افراد می توانند برای اقامت دائم در این کشور و دریافت پاسپورت اقدام نمایند.

ملک هایی که از طریق آن می توان برای اقامت پرتغال اقدام کرد، دارای شرایط خاصی اند. این ملک ها باید نوساز بوده و ارزشی فراتر از ۵۰۰ هزار یورو داشته باشند.

البته این ملک را می توان در مناطق کم جمعیت نیز خریداری کرد،در این حالت ارزش آن باید ۴۰۰ هزار یورو باشد. مشارکت در نوسازی ملک های قدیمی که ارزشی بالغ بر ۳۰۰هزار یورو دارند، امکان پذیر می باشد.

اگر این املاک در مناطق کم جمعیت واقع شده باشند، ارزشی بالغ بر ۲۸۰ هزار یورو خواهند داشت. همچنین مناطق کم جمعیت که ارزش آنها ۲۸۰ هزار یورو است هم مناسب جهت خرید ملک می باشند.

مدت زمان اقامت پرتغال

اقامت پرتغال با خرید ملک دارای مدت زمان مشخص یعنی ۲۴ ماه می باشد. پیش از آن نیز صدور ویزا اقامت هم بین ۱۲ تا ۲۴ ماه به طول می انجامد. در صورت تمدید می توان این مدت را به ۳ سال نیز تغییر داد.سرانجام پس از گذشت پنج سال و در صورت حضور منظم و دو هفته یکبار در پرتغال می توان جهت دریافت پاسپورت و شهروندی پرتغال اقدام نمود. همسر، فرزندان زیر ۲۴ سال و والدین بالاتر از ۶۵ سال می توانند از امکان اقامت بهره مند گردند.

ارزان ترین و گرانترین مناطق پرتغال جهت خرید ملک

پرتغال از مناطق متعدد تشکیل یافته است. جزایر آزور، آلنتجو، جزایر مدریا، آلگارو، لیسبون، کویمبرا، کاشکایش، پورتو، براگا و آویرو از جمله این مناطق به شمار می آیند.

در معرفی یکی از ارزانترین مناطق پرتغال جهت خرید ملک می توان براگا را نام برد. این ناحیه نه تنها خرید ملک با کمترین سرمایه را فراهم می سازد، بلکه امکان اخذ ویزای طلایی پرتغال را نیز به وجود می آورد.

مدریا

مدریا یکی از گران ترین شهرهاست که امکان اقامت پرتغال با خرید ملک را در اختیار سرمایه گذاران بزرگ قرار می دهد. شرایط فرهنگی و جغرافیایی متفاوت این شهر، آن را به یک منطقه متمایز بدل نموده اند. شما با برخورداری از سرمایه ۳۰۰ هزار یورو می توانید در این منطقه یک ملک نقلی خریداری نمایید.

پورتو

علاوه بر مدریا پورتو را نیز می توان نام برد.این شهر گران و بسیار پر اهمیت، بهترین گزینه جهت سرمایه گذاری محسوب می شود. برای خرید ملک کوچک با متراژ کم در این شهر به سرمایه ای حدودا ۳۰۰ هزار یورو نیاز می باشد. لازم به ذکر است پورتو جهت دریافت شهروندی و اقامت پرتغال، گزینه ایده آلی است.

جزایر آزرو

همچنین جزایر آزور نیز از ارزان ترین مناطق پرتغال به شمار می آیند. غارها، سواحل شگفت انگیز به همراه چشمه های آب گرم، این منطقه را در کانون توجه قرار داده اند. خرید آپارتمان با سرمایه ۲۰۰ هزار یورو در آن امکان پذیر می باشد.

آلنتجو

علاوه براین می توان یکی دیگر از شهرها یعنی آلنتجو را نام برد. این شهر که شغل اصلی مردم کشاورزی است، از ارزان ترین منطقه جهت خرید ملک و اقامت پرتغال به شمار می آید. مناطق متعلق به آن جزو مناطق کم تراکم بوده و درست به همین دلیل می توان آن را یکی از بهترین آیتم ها جهت خرید ملک با سرمایه ۲۰۰ هزار یورو به حساب آورد.

آلگارو

آلگارو نیز از دیگر مناطق کم تراکم است که با سرمایه ۳۰۰ هزار یورو می توان در آن اقدام به خرید ملک نمود.

مزایای حاصل از اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

اقامت پرتغال با خرید ملک برای شما سرمایه گذاران محترم، مزایای بسیاری را به ارمغان خواهد آورد:

  • سفر به تمامی کشور شینگن اتحادیه اروپا بدون محدودیت و بدون نیاز به ویزا
  • بهره مندی از متمایزترین خدمات بهداشتی و آموزشی
  • اقامت موقت در این کشور و اخذ گلدن ویزای پرتغال
  • سرمایه گذاری ضمن بهره مندی از سود هنگفت
  • کم هزینه ترین کشور اروپایی برای زندگی
  • امکان انجام کار، تحصیل و زندگی در آن
  • دریافت حق شهروندی پس از گذشت شش سال
  • امکان اقامت همراه با خانواده