اقامت پرتغال با تمکن مالی

تاریخ ارسال : 1402/03/19

افرادی که تمایل به اخذ اقامت یک کشور اروپایی دارند با گزینه‌های مختلفی مواجه می‌شوند که باید بسته به شرایط قابل احراز برای یکی از آنها اقدام کنند.

اقامت پرتغال با تمکن مالی

 

 

افرادی که تمایل به اخذ اقامت یک کشور اروپایی دارند با گزینه‌های مختلفی مواجه می‌شوند که باید بسته به شرایط قابل احراز برای یکی از آنها اقدام کنند.

در کنار کشورهای مخترع اروپایی که امکان اخذ اقامت را به طرق مختلف می دهند، اقامت پرتغال با تمکن مالی یکی از آسان ترین مسیر هایی است که این کشور فراهم کرده است‌.

کشور پرتغال یکی از کشورهای جنوب غربی اروپا است که از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شینگن محسوب می شود. بدین ترتیب اگر شما موفق به مهاجرت به این کشور بشوید قادر به سفر و کار آزادانه در سایر کشورهای حوزه شینگن خواهد بود.

این کشور روش های مهاجرتی مختلفی را برای افراد خارجی در نظر گرفته است که یکی از بهترین آنها، اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی است.با ما همراه باشید تا با خصوصیات این طرح، شرایط و مزایای آن آشنا شوید.

آشنایی با اقامت پرتغال با تمکن مالی

ویزای تمکن مالی یکی از روش های دریافت اقامت پرتغال است که توسط این کشور برای افراد متقاضی اقامت در کشور پرتغال پیشنهاد می شود.

این ویزا که در اصل ویزای D7 نام دارد،مختص آن دسته از افرادی است که در ایران دارای درآمد ثابتی هستند که به صورت ماهیانه برای آنها واریز می شود.

به طور مثال افرادی که بازنشسته هستند،می توانند برای این روش اقدام کنند.

این روش به عنوان نوعی طرح خود حمایتی شناخته می شود و هیچ نیازی به سرمایه‌گذاری در بخش خاصی از کشور پرتغال و یا پرداخت مبلغی به صورت ماهانه به دولت این کشور، ندارد.

به جای آن فقط باید مبلغی خاص را به صورت ماهیانه برای زندگی در کشور پرتغال داشته باشید.

جالب است بدانید که شما می‌توانید به کمک این روش بدون خرید ملک برای دریافت اقامت دائم کشور پرتغال اقدام کنید.البته در ابتدا یک دوره اقامت کوتاه به شما اعطا می شود که در ادامه به طور مفصل به معرفی جزئیات آن می پردازیم.

مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی چیست؟

دریافت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی ، مزایای فراوانی را برای فرد و خانواده اش خواهد داشت.اینکه شما می‌توانید ویزای بلند مدت یکی از کشورهای حوزه شینگن را دریافت کنید، مزایای فراوانی برای شما خواهد داشت که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

امکان کار با اخذ اقامت پرتغال

کشور پرتغال برخلاف بسیاری از کشورهایی که شرایط اقامت از طریق تمکن مالی را فراهم کرده‌اند، اجازه فعالیت شغلی را به افراد دریافت کننده این ویزا می دهد.

بدین ترتیب شما می توانید علاوه بر درآمدی که در ایران داشته‌اید، به کسب درآمد در کشور پرتغال نیز بپردازید.

اخذ اقامت برای همسر و فرزندان با کمترین هزینه

هنگامی که شما اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی را دریافت می‌کنید، می توانید با هزینه کمتر برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود نیز اقامت بگیرید.

دریافت اقامت دائم پرتغال

در طرح اخذ اقامت پرتغال با تمکن مالی، شما قادر خواهید بود تا پس از یک دوره اقامت موقت ۵ ساله نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید. همچنین پس از یک دوره زندگی ۶ تا ۷ ساله در کشور پرتغال، شما اجازه درخواست برای دریافت تابعیت و شهروندی این کشور نیز خواهید داشت.

تحصیل فرزندان در پرتغال

با دریافت اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی، فرزندان شما قادر خواهند بود تا در مدارس و دانشگاه های معتبر این کشور تحصیل بپردازند‌.

عدم نیاز به بلوکه کردن سرمایه در پرتغال

مزیت دیگری که طرح دریافت اقامت پرتغال با تمکن مالی دارد، نبودن نیاز به بلوکه کردن سرمایه ای هنگفت در این کشور است.

افتتاح حساب بانکی بین المللی

یکی دیگر از کارهایی که شما مجاز به انجام آن در کشور پرتغال خواهید بود، امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی در کشور پرتغال است.

امکان سفر به ۱۸۵ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا

زمانی که شما اقامت دائم یا شهروندی کشور پرتغال را دریافت کنید،می توانید به ۱۸۵ کشور جهان بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

عدم وجود محدودیت سنی برای افراد متقاضی

طرح دریافت اقامت پرتغال با تمکن مالی هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و هر فردی که استطاعت مالی لازم را داشته باشد، می تواند برای این طرح اقدام کند.

نبود شرط بهره مندی از مدرک زبان

افرادی که از این روش اقامت دریافت می کنند، نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا پرتغالی در این طرح نخواهند داشت.

شرایط مالی برای شرکت در این طرح اقامتی چگونه است؟

برای شرکت در طرح اقامتی خود حمایتی کشور پرتغال، شما باید ثابت کنید که درآمد ماهانه معادل ۷۶۰ یورو را برای یکسال کامل دارید. اگر ازدواج کرده اید برای همسر شما مبلغ ۳۸۰ یورو به این مقدار اضافه می شود.

برای هر فرزند زیر ۲۱ سال در این طرح،مستلزم داشتن مبلغ ۲۲۸ یورو به صورت ماهانه خواهد بود. خانواده با یک فرزند باید تمکن مالی حداقل ۱۴۶۰ یورویی را برای یکسال به اثبات برسانند. در این صورت قادر به شرکت در این طرح خواهند بود.

برای ورود به کشور پرتغال به شما و خانواده تان یک مجوز اقامت یک ساله داده میشود. سپس به شما مجوز تمدید اقامت در دوره دو ساله متوالی داده می شود.پس از آن شما می توانید برای دریافت اقامت دائم پرتغال اقدام کنید.