شهروندی پرتغال

تاریخ ارسال : 1402/03/19

اخذ شهروندی پرتغال کار ساده ای نیست در واقع نیاز به پیگیری های مستمر خواهد بود اما یک سری کارها و روش های قانونی و استاندارد وجود دارد که سبب می شود تا پروسه اخذ پاسپورت پرتغال به بهترین شکل صورت بگیرد.

شهروندی پرتغال

 

اخذ شهروندی پرتغال کار ساده ای نیست در واقع نیاز به پیگیری های مستمر خواهد بود اما یک سری کارها و روش های قانونی و استاندارد وجود دارد که سبب می شود تا پروسه اخذ پاسپورت پرتغال به بهترین شکل صورت بگیرد.

منظور از اقامت طلایی پرتغال چیست؟

پیش از اینکه در مورد شهروندی پرتغال و روش های تبدیل شدن اقامت به شهروندی اطلاعات دهیم چه خوب است در مورد مجوز اقامت طلایی بدانیم. اقامت طلایی قانونی بود که در سال ۲۰۱۲ از سوی دولت پرتغال به منظور جذب پاسپورت پرتغال کسب شده است. در این راستا متقاضی می تواند به واسطه خرید ملک های مختلف در این کشور اقامت دریافت کند.البته یک سری تغییرات پس از سه سال در این قانون ایجاد کرده است.

روش های شهروندی پرتغال

روش های شهروندی پرتغال

شهروندی پرتغال از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از بهترین روش های شهروندی پرتغال محسوب می شود. در روش سرمایه گذاری این شانس به متقاضی داده می شود تا بتواند تابعیت مناسبی دریافت کند. مثلاً یکی از روش های سرمایه گذاری ایجاد استارت آپ در پرتغال است.

روش دیگر خرید ملک خواهد بود. همینطور می توانید پروسه ثبت شرکت را نیز ایجاد کنید. گزینه دیگر اخذ پاسپورت پرتغال به واسطه سپرده گذاری و انتقال پول خواهد بود. پاسپورت پرتغال به واسطه خود حمایتی و یا ویزای بازنشستگی نیز در لیست روش های سرمایه گذاری محسوب می شود و در نهایت منجر به شهروندی خواهد شد.

اقامت پرتغال با خرید ملک

اخذ شهروندی پرتغال از طریق کار

یکی دیگر از روش های اخذ شهروندی پرتغال ، پذیرش کاری در این منطقه است. به طور کلی تابعیت پرتغال از طریق کار منوط به پیدا کردن کار و پذیرش از سوی شرکت مورد نظر است.

روش های جاب آفر و همینطور جستجوی کار یا جاب سیکر در این زمینه وجود دارد. در این زمینه کارفرما سه ماه پیشنهادات شغلی خود را آگهی می کند و در صورتی که در این مدت زمان شخصی پیدا نشد متقاضی باید آگهی کار را به صورت دقیق ارزیابی کند.

نیروی کار بین المللی در این راستا می تواند برای پذیرش شانس بیشتری داشته باشد. شما پس از ۵ سال کار در پرتغال می توانید برای اخذ تابعیت اقدام کنید. شانس شما در این راستا نیز زیاد است.

ویزای کاری پرتغال

شهروندی پرتغال از طریق تولد

در صورتی که خودتان یا همسرتان تبعه پرتغال باشد فرزند شما اقامت و تابعیت این کشور را خواهد داشت.کودکانی که در خاک این کشور متولد می شوند نیز بر اساس شرایط خاص می توانند شانس تابعیت را داشته باشند.

شهروندی پرتغال از طریق ازدواج

ازدواج یکی از روش های اخذ تابعیت و شهروندی پرتغال محسوب می شود. در این صورت ازدواج با تبعه پرتغالی به خوبی فراهم می شود.

شخص می بایست با فردی از تبعه پرتغال ازدواج کرده و به مدت ۵ سال با او زندگی کند. همینطور می بایست اثبات شود تا ازدواج صوری نیست. دقت کنید که بعد از گذشت مدت زمان طی شده یعنی ۵ سال نسبت به گرفتن پاسپورت پرتغال اقدامات لازم صورت می گیرد.

همسرتان می بایست از نظر وضعیت مالی و شغلی،رتبه خوبی داشته باشد تا تابعیت این کشور به شما تعلق بگیرد. در این راستا نیاز به گواهی ازدواج، پاسپورت سوء پیشینه، داشتن مسکن در پرتغال (طبق قانون ۲۰۲۳ ) و همینطور اثبات تمکن مالی خواهد بود.

آیا از طریق تحصیل می توان تابعیت پرتغال را کسب کرد؟

اگر بگوییم که تحصیل روش مستقیم اخذ شهروندی پرتغال است، کاملاً اشتباه است! تحصیل یکی از روش های کم هزینه و کم دردسر برای اقامت پرتغال محسوب می شود اما پلی است که میتواند شما را به اخذ شهروندی پرتغال نزدیک تر کند.

متقاضی از طریق تحصیل می تواند شرایط کاری را برای خود ایجاد کند. به این ترتیب ویزای تحصیلی او تبدیل به ویزای کار شده و در نهایت با پرداخت مالیات های پرتغال و همینطور پیشرفت تعامل با مردم این کشور می تواند به شهروندی پرتغال دست یابد.

پس از گذشت ۵ سال کاری در پرتغال می توان تابعیت این کشور را دریافت کرد. بنابراین تحصیل هم روشی قابل توجهی است که افراد با سرمایه کم و نداشتن تجربه کاری می توانند شانس خود را امتحان نمایند.

شهروندی کشور پرتغال

شهروندی کشور پرتغال

اعتبار پاسپورت پرتغال

پرتغال در لیست قوی ترین پاسپورت های دنیا قرار گرفته است به طوری که با شهروندی این کشور می توانید به ۱۲۴ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنید. در مورد تبدیل اقامت به شهروندی پرتغال باید دو نکته را بدانید. شما باید به عنوان فردی که کشور پرتغال را برای زندگی انتخاب می کنید، برای این کشور سودآوری داشته باشید.

از سوی دیگر اثبات تمکن مالی بسیار مهم است .در واقع باید ثابت کنید نیاز به کمک های مالی دولتی برای زندگی در این کشور نخواهید داشت.

برای اخذ پاسپورت پرتغال نیاز به تنظیم یک سری مدارک است و همینطور به صورت روزانه می بایست ۴۰ یورو دریافت کنید و گردش حساب شما به خوبی صورت بگیرد.

اینطور که مشخص است شانس اخذ شهروندی پرتغال به نسبت سال های گذشته برای ایرانیان کارآفرین بیشتر شده است.