پاسپورت پرتغال

تاریخ ارسال : 1402/03/19

آیا می دانید پاسپورت پرتغال در رتبه سوم از معتبرترین پاسپورت های دنیا قرار دارد؟ بنابراین داشتن این پاسپورت قطعاً مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. با داشتن پاسپورت پرتغال می توانید بدون ویزا آمریکا، کانادا و حتی استرالیا سفر کنید.

پاسپورت پرتغال

 

آیا می دانید پاسپورت پرتغال در رتبه سوم از معتبرترین پاسپورت های دنیا قرار دارد؟ بنابراین داشتن این پاسپورت قطعاً مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. با داشتن پاسپورت پرتغال می توانید بدون ویزا آمریکا، کانادا و حتی استرالیا سفر کنید.

پاسپورت پرتغال با طراحی رنگ قرمز و طلاکوب روی جلد آن شناخته می شود. البته پاسپورت پرتغال ۵ نوع است که هر یک شرایط خاص خود را دارد و در انتهای مقاله، پس از بررسی مزایای پاسپورت پرتغال به این موضوع نیز می پردازیم.

سفر بدون ویزا به ۱۸۵ کشور دنیا با پاسپورت پرتغال

اولین و شاید بهترین خبری که می توانیم در مورد پاسپورت پرتغالی به شما بدهیم آزادی در رفت و آمد به کشورهای مختلف است. شما با داشتن پاسپورت این کشور می توانید به ۱۸۵ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنید.

این یعنی پیچیدگی های مربوط به اخذ ویزا و هزینه های مربوط به حداقل می رسد و چنین موضوعی قطعاً بسیار ارزشمند است. سفر به کشورهای مختلف سبب می شود تا بتوانید آینده بهتری برای خود رقم بزنید.

زندگی ایده آل و شغل مناسب در پرتغال

یکی از مهمترین مزایای پاسپورت پرتغال ، سفر، زندگی و همچنین تحصیل و شغل مناسب است. می دانیم که پرتغال عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود. یعنی شما با داشتن پاسپورت این کشور می توانید به راحتی و به شکل آزادانه و بدون نیاز به ویزا به کل منطقه شنگن ورود کرده و همینطور شغل مناسبی داشته باشید.

شرایط تحصیل نیز به خوبی برای شما فراهم می شود. تحصیل و شغل مناسب تضمین کننده تمکن مالی بالا برای آینده شما خواهد بود. زندگی ایده آل در این کشور قطعاً از مواردی است که بسیاری از افراد را مشتاق به سفر می کند.

بدون مجوز در کشور پرتغال کار کن!

می دانیم افرادی که اقامت موقت پرتغال دارند برای ورود به شغل های ارزشمند و تمام وقت با محدودیت روبرو هستند این در حالی است که با داشتن پاسپورت پرتغال به راحتی می توانید در شرکت های پرتغالی مشغول به کار شوید و حتی خودتان شرکت مخصوص خودتان را داشته باشید.

در واقع حق و حقوقی که یک شهروند پرتغالی دارد برای شما نیز اجرا می شود. این یعنی شما می توانید به عنوان کارآفرین نیز در پرتغال مشغول به فعالیت شوید و به رشد خوبی دست یابید.

از یاد نبرید که کشور پرتغال برای کارهای پاره وقت نیز شرایط جالبی در اختیار افراد قرار می دهد.

راهنمای <yoastmark class=

مراقبت های بهداشتی و آموزشی رایگان با پاسپورت پرتغالی

دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل می کنند می بایست هزینه پرداخت نمایند اما شما با داشتن پاسپورت این شکور به راحتی می توانید به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید.

همینطور شرایطی در نظر گرفته شده است تا دسترسی رایگان برای خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه در اختیار شما قرار بگیرد .خدمات آموزشی پیشرفته نیز در این کشور کاملاً ایده آل خواهد بود.

حق رای پس از دریافت شهروندی پرتغال

پس از دریافت پاسپورت این کشور می توانید مانند کسانی که تبعه پرتغال هستند در همه انتخابات شرکت داشته باشید. منظور همه انتخابات اروپایی است و تنها کشور پرتغال مدنظر نخواهد بود. این مزیت سبب می شود تا در سرنوشت کشور مقصد تاثیرگذار باشید و این موضوع قطعاً به نفع شما خواهد بود.

نیازی به تمدید مجوز نخواهید داشت

یکی دیگر از مزایای پاسپورت پرتغال این است که نیازی به تمدید مجوز اقامت ندارید یعنی شما با داشتن تابعیت این کشور به راحتی تا آخر عمر می توانید در این کشور زندگی کنید و اوقات خوبی را پشت سر بگذارید.

در نهایت بدانید که پاسپورت این کشور سبب می شود تا فرزندان شما نیز شهروند پرتغال باشند. در واقع فرقی نمی کند در خارج از پرتغال متولد شده باشند یا خیر، آنها از حقوق شهروندی استفاده می کنند.

<yoastmark class=

انواع پاسپورت پرتغال

نوع اول از پاسپورت پرتغال به صورت پاسپورت استاندارد الکترونیکی پرتغالی شناخته می شود.

این پاسپورت مخصوص شهروندان  این کشور است. نوع دیگر از گذرنامه برای مقامات دیپلماتیک بوده و با نشان اختصاری PD مشخص می شود. سومین پاسپورت نیز برای پاسپورت اتباع خارجی بوده و شامل اعتبار ۲ ساله است.

این افراد اجازه داشتن پاسپورت کشور دیگر را ندارند. در مورد پاسپورت ویژه PES نیز بدانید که برای ارگان های خاص دولتی در نظر گرفته می شود. پاسپورت موقت PT برای شرایط ضروری بوده و در نهایت یک سال اعتبار دارد.

جمع بندی

به کمک پاسپورت پرتغال این امکان در اختیار شما قرار می گیرد تا به زبان رسمی این کشور تسلط یابید و کسب و کار مخصوص به خود را داشته باشید.

همینطور می توانید بهترین شرایط را برای فرزندان خود ایجاد کنید. دقت کنید که اخذ اقامت پرتغال تنها به واسطه یک سری روش های قانونی امکانپذیر است و به شما اجازه پناهندگی داده نمی شود و دچار مشکل می شوید.