سفر به دومینیکا

تاریخ ارسال : 1401/04/29

سفر به دومینیکا خانه دوم جنگل‌های داغ دنیا، تجربه‌ای شیرین و دلپذیر برای دوست‌داران طبیعت است. اگر به دنبال آب و هوایی گرم و جنگل‌های زیبا در کنار آرامش هستید، می‌توانید به این رویا جامه عمل بپوشانید. در این مطلب از های لیپ همراه ما باشید تا شما را با نحوه سفر به این جزیره طبیعت کارائیب آشنا کنیم.

سفر به دومینیکا خانه دوم جنگل‌های داغ دنیا، تجربه‌ای شیرین و دلپذیر برای دوست‌داران طبیعت است. اگر به دنبال آب و هوایی گرم و جنگل‌های زیبا در کنار آرامش هستید، می‌توانید به این رویا جامه عمل بپوشانید. در این مطلب از های لیپ همراه ما باشید تا شما را با نحوه سفر به این جزیره طبیعت کارائیب آشنا کنیم.

بهترین فصل سفر به دومینیکا

دومینیکا کشوری پر از جنگل‌های انبوه با فضایی گرمسیری است. آب و هوای این جزیره زیبا با باران، وزش باد و طوفان‌های تابستانی عجین می‌باشد. اگر قصد سفر به دومینیکا را دارید،بهتر است در فصلی مناسب اقدام نمایید.در ادامه به شرایط فصول مختلف برای سفر به این طبیعت بکر می پردازیم.

فصل بهار و دومینیکا

این فصل شامل بارندگی‌های شدید و اغلب اوقات مشکل‌ساز است.بنابراین بهتر است سفر به دومینیکا را به زمان دیگری اختصاص دهید.

فصل پاییز و سفر به دومینیکا

موقعیت گردشگری عالی در این کشور در فصل پاییز رقم می‌خورد. رنگی‌ترین حالت ممکن درختان و زیبایی آن‌ها در این فصل به انتها می‌رسد. بیان این نکته حائز اهمیت است که در این فصل بادهای شمال شرقی وزیده می‌شوند.

فصل زمستان و جزایر کارائیب

باران‌های سنگین و سیل‌آسا در فصل زمستان شما را برای سفر دو دل خواهد کرد.

سفر به دومینیکادر تابستان آسان‌تر است

سفر به دومینیکا بهترین تجربه برای ماجراجویی دور از شلوغی در فصل تابستان است. با پروازهای جدید ایالات متحده و شرایط ورود راحت، اغلب خانواده‌ها می‌توانند به آسانی به دومینیکا سفر کنند. برقراری این پروازها به جهت تغییر در سیاست صنعت گردشگری این کشور است. تصمیمی که American Airlines گرفته گویای چشم‌انداز سال ۲۰۲۵ کشور دومینیکا ،برای رسیدن به ۲۰۰ هزار بازدید است. بازدیدکنندگان ایالات متحده به راحتی می‌توانند با این پروازهای جدید از انواع تفریحات مهیج دومینیکا بهره‌مند شوند.

شرایط پروازها جهت سفر به دومینیکا

خطوط هوایی سرویس جت برای نخستین بار پروازی بین میامی(MIA) و دومینیکا (DOM) را از ۸ دسامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد. این سرویس به صورت هفته‌ای دو بار در روزهای شنبه و چهارشنبه انجام می شود.پرواز ساعت ۱۱ صبح از فرودگاه میامی(MIA) حرکت می‌کند و ساعت ۳ و ۲۱ دقیقه عصر به فرودگاه داگلاس چارلز (DOM) وارد می‌شود. برای برگشت از دومینیکا نیز ساعت ۴ و ۲۴ دقیقه فرودگاه داگلاس چارلز را ترک کرده و ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه وارد میامی می‌شود. هواپیمای این پرواز Embraer جت های کلاس تجاری با فضایی مناسب است.

مدت زمان پرواز شما از مسیر فرانکفورت به صورت زیر است:

  • تهران – فرانکفورت ۵ ساعت و ۲۵ دقیقه
  • فرانکفورت – میامی ۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه
  • میامی – سان خان ۲ ساعت
  • سان خان – دومینیکا ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه
  • در این سفر شما دو توقف ۶ ساعته و ۱۲ ساعته خواهید داشت. این توقف‌ها خستگی و کلافگی مسیر
  • سفر به دومینیکا را کاهش خواهند داد.
  • مدت زمان پرواز شما از مسیر استانبول به شرح زیر خواهد بود:
  • تهران – استانبول ۳ ساعت و ۲۵ دقیقه
  • استانبول – لندن ۴ ساعت و ۵ دقیقه
  • لندن – آنتیگوا ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه
  • آنتیگوا – ملویلهال یک ساعت و ۲۰ دقیقه

شرایط ورود راحت و گزینه‌های جدید پرواز

الزامات سفر به دومینیکا جهت آزمایش قبل از ورود برای مسافران واکسینه شده حذف شده است. در واقع این مسافران نیازی به ارسال فرم قبل از سفر یا پر کردن آن نخواهند داشت. کافی است قبل از ورود و خروج به پرواز،کارت واکسیناسیون خود را به شرکت‌های مسافرتی ارائه دهند. در صورتی که واکسینه نشده‌اید باید ۷۲ ساعت قبل از ورود به پرواز آزمایش PCR منفی یا ۴۸ ساعت قبل،آزمایش آنتی ژن سریع منفی را ارائه دهید.

مزایای پاسپورت دومینیکا

در صورتی که در طول سال سفرهای شغلی، تحصیلی، تفریحی و … زیادی انجام می‌دهید ،برای راحتی خود باید به دنبال اخذ پاسپورت باشید. کشورهایی همچون دومینیکا با دریافت اندک هزینه و از طریق سرمایه‌گذاری به راحتی پاسپورت دوم را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. پاسپورت دومینیکا نسبت به پاسپورت‌های کشورهای دیگر دارای مزایای بسیاری است که به شرح زیر می باشد:

مزایای پاسپورت دومینیکا

ارزش و اعتبار بالا

در واقع به واسطه امکان سفر بدون ویزا به ۱۴۴ کشور دنیا، پاسپورت دومینیکا دارای اعتبار و قدرت بالایی می باشد. شما با داشتن آن می‌توانید بدون ویزا به کشورهای بی‌شماری نظیر انگلستان،چین،مصر،کشورهای عضو حوزه شنگن و … سفر کنید. شما با داشتن پاسپورت دومینیکا می‌توانید به ۳۲ کشور با ویزای الکترونیک مسافرت کنید.

اعتبار پاسپورت دومینیکا

هزینه پایین پاسپورت دومینیکا

یکی دیگر از مزایای پاسپورت این کشور تعرفه پایین آن نسبت به برنامه اقامتی کانادا، پرتغال و استرالیا است.تنها با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار از طریق کمک بلاعوض ،دولت دومینیکا پاسپورت و شهروندی این کشور را بدون نیاز به حضور و اقامت در دومینیکا اعطا می کند.

هزینه پاسپورت دومینیکا

مدت زمان کوتاه تر برای اخذ پاسپورت

همچنین شما این پاسپورت را می‌توانید در مدت زمان کمتری اخذ کنید. تمامی فرآیند اخذ پاسپورت در کمتر از 6 ماه انجام خواهند شد. شما بدون نیاز به مراجعه به سفارت و فقط با مراجعه به کارگزاری های معتبر ،در کوتاه ترین زمان و با صرف کمترین هزینه می‌توانید پاسپورت خود را دریافت کنید.

بدون نیاز به مدرک زبان خارجی

شرط اولیه برای اخذ شهروندی برخی از کشورها دانستن زبان خارجی است. ولی برای اخذ شهروندی دومینیکا شما مستلزم داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا تسلط به این زبان نمی باشید.

عدم نیاز به مدارک تخصصی

مدارک مورد نیاز برای درخواست شهروندی دومینیکا بسیار در دسترس هستند و شما نیازی به ارائه مدارک تخصصی و تحصیلات عالی ندارید.

تمدید آسان پاسپورت دومینیکا

پس از اتمام اعتبار ده ساله ،شما نیازی به مراجعه به دومینیکا جهت تمدید نخواهید داشت و فقط کافی است از طریق سفارت اقدام نمایید.

داشتن تابعیت دوگانه

داشتن تابعیت مضاعف بدون لغو کردن تابعیت فعلی،یکی دیگر از ویژگی های مهم پاسپورت دومینیکا می باشد.
این پاسپورت دارای اعتباری ۱۰ ساله برای افراد بالای ۱۶ سال و اعتبار ۵ ساله برای افراد زیر ۱۶ سال است. به این نکته توجه کنید که شهروندی دومینیکا به صورت مادام‌العمر است و به فرزندان شما انتقال پیدا می‌کند.

معافیت مالیاتی

طبق قوانین مالیاتی این کشور ،دارندگان پاسپورت دومینیکا از معافیت مالیاتی بر ارث،درآمد و دارایی برخوردارند که یکی دیگر از مزایای بی نظیر شهروندی دومینیکا به حساب می آید.

پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا

نتیجه‌گیری‌

کشور دومینیکا آب و هوایی گرم، مرطوب و استوایی دارد. از ماه فوریه تا آوریل میزان بارش‌های این جزیره کم‌تر می‌شود و شرایط برای سفر به دومینیکا مهیا خواهد شد. به لطف خطوط هواپیمایی آمریکایی دسترسی به جزیره کارائیب بین فرودگاه بین‌المللی میامی (MIA) و فرودگاه بین‌المللی داگلاس چارلز (DOM)آسان‌تر شده است. در این مطلب از های لیپ شما را با نحوه سفر به این کشور آشنا نمودیم. برای دریافت مشاوره رایگان جهت اخذ پاسپورت دومینیکا و اطلاع از سایر ویژگی‌ها و مزایای سفر به آن می‌توانید با مشاوران ما در های لیپ در تماس باشید.