سفر با پاسپورت دومینیکا

تاریخ ارسال : 1401/04/29

سفر با دو پاسپورت مختلف یکی از شانس هایی است که درِ خانه یِ افراد دارای تابعیت مضاعف را زده است! آیا می دانید افراد دارای تابعیت مضاعف چه افرادی هستند و چگونه شانس استفاده از دو پاسپورت به آن ها روی آورده است؟!

چگونه با دو پاسپورت سفر کنیم؟

افراد دارای تابعیت مضاعف و شانس سفر با دو پاسپورت مختلف!

سفر با دو پاسپورت مختلف یکی از شانس هایی است که درِ خانه یِ افراد دارای تابعیت مضاعف را زده است! آیا می دانید افراد دارای تابعیت مضاعف چه افرادی هستند و چگونه شانس استفاده از دو پاسپورت به آن ها روی آورده است؟!

افراد دارای تابعیت مضاعف افرادی هستند که بیش از یک شهروندی داشته و از همین رو بیش از یک پاسپورت دارند.

حال ممکن است این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که این افراد چگونه موفق به کسب بیش از یک شهروندی و در نتیجه اخذ بیش از یک پاسپورت شده اند؟

گاهی ماجرا به اصل و نسب فرد باز می گردد. اگر والدین فردی از دو ملیت مختلف باشند، خودِ فرد نیز دو ملیتی خواهد بود. چنین فردی از آن جهت که دارای تابعیت مضاعف است، مشمول دریافت پاسپورت کشور مادری و پاسپورت کشور پدری خواهد بود.

گاهی پدر و مادر از یک ملیت هستند، اما فرزند آن ها در کشوری غیر از وطنشان متولد می شود. در چنین شرایطی نیز فرد از تابعیت مضاعف برخوردار بوده و علاوه بر پاسپورت کشوری که در آن متولد شده است، از پاسپورت وطن پدر و مادرش نیز بهره مند می شود.

اگر فکر می کنید تنها اصل و نسب است که می تواند شما را به یک فرد دارای تابعیت مضاعف تبدیل کند، باید خدمتتان عارض شویم که اشتباه می کنید. اگر تابعیت کشوری دیگر را اخذ نموده و یا با شخصی از یک کشور دیگر ازدواج کنید، شما هم یک فرد دو تابعیتی بوده و می توانید از دو پاسپورت بهره ببرید!

شاید از خودتان بپرسید: استفاده از کدام پاسپورت برای من که یک شخص دارای تابعیت مضاعف و دو پاسپورت مختلف هستم، مناسب تر است؟

انتخاب پاسپورت مناسب در زمان سفر با دو پاسپورت

بهترین پیشنهاد برای مسافران دارای تابعیت مضاعف سفر با پاسپورتی است که مسافرت را برای فرد آسان تر می کند. داشتن دو پاسپورت دارای مزایای متعدد و متنوعی است. گاهی یک پاسپورت اجازه دسترسی به ویزاهای آنلاین یا ورود بدون ویزا به یک کشور را صادر می کند. این در حالی است که پاسپورت دیگر چنین نبوده و این امکان را فراهم نمی سازد. شما کدام یک از این دو پاسپورت را برای مسافرت انتخاب می کنید؟!

خودتان را جای فردی که دارای تابعیت مضاعف آمریکایی- کوبایی است و قصد دارد به برزیل سفر کند، بگذارید. اگر قرار باشد مناسب ترین پاسپورت را در زمانی که امکان سفر با دو پاسپورت آمریکا و کوبا را دارید، انتخاب کنید؛

کدام گزینه را بر می گزینید؟

اگر پاسختان پاسپورت کوبایی است، باید خدمتتان عرض کنیم که در این صورت برای سفر به برزیل باید از سفارت ویزا بگیرید. این در حالی است که برای سفر با پاسپورت آمریکایی نیازی به ویزا نداشته و حتی می توانید به مدت سه ماه در برزیل ماندگار شوید!

با توجه به آنچه تا بدین جا گفته شد، پیشنهاد ما به شما برای انتخاب بهترین پاسپورت در شرایطی که امکان سفر با دو پاسپورت مختلف برای شما مهیا است؛ بررسی شرایط کشورهای صادر کننده پاسپورت می باشد. بهترین گزینه را از میان گزینه های موجود انتخاب کرده و سفری خوش را برای خودتان رقم بزنید!

سفر به کشور مورد نظر با پاسپورت ایرانی- دومینیکایی

به نظر شما فردی که تابعیت ایرانی- دومینیکایی داشته و از دو پاسپورت ایرانی و دومینیکایی برخوردار است، بهتر است برای سفر به انگلیس کدام پاسپورتش را مورد استفاده قرار دهد؟ روند سفر برای این فرد چگونه خواهد بود؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، امکان سفر با دو پاسپورت برای این فرد میسر است. چنین فردی برای رزرو پرواز خود به مقصد انگلیس از پاسپورت دومینیکا استفاده می کند. هنگام مراجعه به فرودگاه با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا کارت پرواز دریافت می کند. حال به نظر شما مهر خروج فرد مذکور از ایران و مهر ورود وی به انگلستان در کدام پاسپورت زده می شود؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که مهر خروج از ایران در پاسپورت ایرانی و مهر ورود به انگلستان در پاسپورت دومینیکا زده می شود.

می دانید چرا این فرد پاسپورت دومینیکا را برای رزرو پرواز و دریافت کارت پرواز سفر به انگلیس مورد استفاده قرار می دهد؟

سفر به انگلیس با داشتن تابعیت ایران ملزم به اخذ ویزای این کشور می باشد.با توجه به شرایط کنونی ،اخذ ویزای بیشتر کشور ها از جمله انگلستان و همچنین کشور های شنگن بسیار پیچیده و در بعضی موارد نا ممکن می شود.

در سال های اخیر به دلیل شرایط سختی که برای شهروندان ایرانی در زمینه اخذ ویزا وضع شده است،داشتن پاسپورت دوم به خصوص پاسپورت کشوری که اجازه ورود به اکثر مقاصد محبوب دنیا را به دارندگان آن می دهد،از اهمیت بالایی برخوردار است.

بنابراین پاسپورت دومینیکا با توجه به امکانات و مزایای بی نظیر آن ،یکی از مناسب ترین گزینه ها به شمار می آید. با داشتن پاسپورت دومینیکا می توانید بدون ویزا به انگلیس سفر کنید و به مدت ۱۸۰ روز اقامت داشته باشید.همچنین به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید که از مهم ترین مزایای پاسپورت دومینیکا به حساب می آید.

سفر به کشور های عضو حوزه شنگن با پاسپورت دومینیکا

افراد دارای پاسپورت ایرانی برای سفر به کشور های حوزه شنگن ،پروسه بسیار دشواری را باید پشت سر بگذرانید تا بتوانید ویزای مورد نظر را دریافت کنید.

این در حالیست که با داشتن پاسپورت دومینیکا برای سفر به کشور های عضو حوزه شنگن تنها نیاز به خرید بلیط دارید و بدون نیاز به ویزا،می توانید به مدت ۹۰ روز در اتحادیه اروپا اقامت داشته باشید.

از جمله کشور های اروپایی بدون نیاز به ویزا می توان به ایتالیا،هلند،اسپانیا ،سوئیس،سوئد ،آلمان ،فرانسه ،دانمارک،اتریش، نروژ ،بلژیک،بلغارستان،فنلاند،مجارستان ایرلند و ،… اشاره کرد.