دوتابعیتی و چند تابعتی بودن به چه معناست؟

تاریخ ارسال : 1401/04/29

کسب شهروندی کشور دوم شرایط خاص خود را دارد. امکانات گرفتن تابعیت دوم در همه ی کشورها وجود ندارد. برخی از کشورها قوانینی را بر علیه دو تابعیتی وضع نموده اند. این موضوع می تواند برای کشورها دارای مزیت ها و یا معایبی باشد. اگر با وجود داشتن تابعیت یک کشور، کشور دوم اجازه ی اخذ شهروندی را به شما می دهد، بدین معنی است که قانون دو تابعیتی در این کشور پذیرفته شده است

چند تابعیتی به معنی داشتن شهروندی کشور دوم یا سوم می باشد. همه ی افراد تابعیت و شهروندی کشور خود را دارند.

کسب شهروندی کشور دوم شرایط خاص خود را دارد. امکانات گرفتن تابعیت دوم در همه ی کشورها وجود ندارد. برخی از کشورها قوانینی را بر علیه دو تابعیتی وضع نموده اند. این موضوع می تواند برای کشورها دارای مزیت ها و یا معایبی باشد. اگر با وجود داشتن تابعیت یک کشور، کشور دوم اجازه ی اخذ شهروندی را به شما می دهد، بدین معنی است که قانون دو تابعیتی در این کشور پذیرفته شده است.

در صورتی که تابعیت دو یا چند کشور را داشته باشید، تکالیف حقوقی خاصی را در ازای هر کشور خواهید داشت. ایرانیان همواره با مشکلات بسیاری درباره ی پاسپورت کشور خود همراه هستند. به طور مثال یک ایرانی با داشتن پاسپورت ایران نمی تواند حساب بانکی در بانک های اروپا باز کند.

کشورهای ترکیه و دومینیکا از جمله کشورهایی هستند که چند تابعیتی بودن را می پذیرند. شما به عنوان یک ایرانی می توانید پاسپورت دوم ترکیه و در مرحله دیگر پاسپورت سوم دومینیکا و یا بالعکس را به دست آورید تا مشکلات موجود برای پاسپورت خود را حل نمایید.

مزایای دوتابعیتی بودن چیست؟

داشتن چند تابعیت می تواند مزایای مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال با داشتن تابعیت کشورهایی مانند دومینیکا،سنت کیتس و .. مراحل قانونی در بانک ها و کنسولگری ها راحت تر سپری می شود. در صورتی که دارای پاسپورت دوم دومینیکا باشید، به راحتی می توانید به تمام کشورهای اروپایی بدون نیاز به ویزا سفر نمایید. همچنین شما می توانید به راحتی در کشور مورد نظر درخواست اقامت بدهید.

معمولا اگر تابعیت یکی از کشورهای قدرتمند و معتبر را داشته باشید، می توانید به راحتی در حوزه ی کشورهای شینگن سفر نمایید و به مدت مشخصی اقامت نمایید. به دلیل وجود مشکلات بسیار برای پاسپورت ایرانی، در صورتی که می خواهید به راحتی از امکانات بین المللی استفاده نمایید، توصیه می شود حتما اقدام به گرفتن پاسپورت دوم و یا سوم نمایید.

اگر دو یا چند تابعیت داشته باشید، به راحتی می توانید از شرایط سخت مهاجرت نمایید. به طور مثال در جریان جنگ اوکراین و روسیه افرادی که تابعیت کشورهای دیگر را داشتند به راحتی جان خود را نجات دادند. بسیاری از افرادی که پاسپورت کشور معتبری را داشتند، راحت تر از اوکراین خارج شده و به کشور دیگر سفر نمودند.
در واقع می توان گفت داشتن چند تابعیت مانند این است که در یک جای دیگر دنیا خانه و زندگی دارید. برای آینده فرزندان و تحصیل نیز این مورد می تواند بسیار مفید باشد و فرزندان شما بدون نگرانی درخصوص اخذ ویزا و روادید به ادامه تحصیل بپردازند.

کدام کشورها دو تابعیتی و چند تابعیتی بودن را می پذیرند؟

همان طور که اشاره شد، قانون چند تابعیتی در برخی از کشورها پذیرفته نیست. قوانین این کشورها به گونه ای وضع شده که افراد را تنها با یک تابعیت به رسمیت می شناسند. در مقابل چندین کشور در جهان چند تابعیتی را به رسمیت می شناسند. شما می توانید با گذراندن مراحل قانونی مختص به هر کشور، پاسپورت دوم و یا سوم این کشور ها را دریافت نمایید. اخذ شهروندی و پاسپورت در این کشورها می تواند امکانات مختلفی را برای افراد ایجاد نماید.

نام کشورهایی که چند تابعیتی بودن را قبول می کنند، عبارتند از:

آلبانی، ترکیه، الجزایر، آنگولا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، اتریش، استرالیا، بنگلادش، باربادوس، بلژیک، بلیز، بنین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، بوتسوانا، جزایر ویرجین بریتانیا، برزیل، برونئی، بلغارستان، بورکینوفاسو، بوروندی، کامبوج، کامرون، کانادا، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، شیلی، کلمبیا، جزایر کومورو، کنگو، کاستاریکا، ساحل عاج، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، جیبوتی، دومینیکا، اکوادور، مصر،السالوادور،گینه، فیجی، فنلاند، فرانسه، آلمان، گرجستان، یونان، غنا، گرانادا، گواتمالا، گینه بیسائو، هائیتی، هندوراس، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، عراق، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، جامائیکا، اردن، کنیا، کوزوو، قرقیزستان، لائوس، لتونی، لبنان، لسوتو، لیبریا، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو، ماداگاسکار، مالاوی، مالی، مالت، موریس، مکزیک، میکرونزی، مولداوی، مونته نگرو، مراکش، نامیبیا، نائورو، هلند، نیوزلند، نیکاراگوئه، نیجریه، مقدونیه شمالی، نروژ، پاکستان، پالائو، پاپوآ گینه، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، لهستان، پرتغال، رومانی، روسیه، ساموآ، اسکاتلند، صربستان، سومالی، سودان، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سری لانکا، سوئد، سوییس، سوریه، تایوان، تاجیکستان، تایلند، اوگاندا، انگلستان، آمریکا، زامبیا.

لازم به ذکر است کشورهای در اتریش،اسلواکی،اسپانیا،لهستان،نروژ،لیتوانی،آفریقای جنوبی،آنگولا،کرواسی،مصر،آلمان و گرجستان تحت شرایط و قوانین خاص می توانید درخواست اخذ تابعیت خود را به عنوان تابعیت جدید دوم یا سوم خود ثبت نمایید.

اخذ پاسپورت دومینیکا به عنوان پاسپورت دوم یا سوم

در میان کشورهایی که چند تابعیتی بودن را قبول می کنند دومینیکا یکی از بهترین گزینه ها می باشد.زیرا با پایین ترین مبالغ و در کوتاه ترین زمان می توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید.شما می توانید با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار،تابعیت کشور دومینیکا را اخذ نمایید.

داشتن پاسپورت دومینیکا مزایای بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. برای از بین بردن تمام محدودیت های پاسپورت ایرانی می توانید از این پاسپورت دوم استفاده نمایید. اکثر تاجران و صاحبان بیزینس مشکلات بسیاری را درباره ی انجام تبادلات مالی با سایر کشورهای دنیا دارند. امکان ایجاد حساب بانکی در اروپا با پاسپورت ایرانی وجود ندارد.

در صورتی که پاسپورت دومینیکا را داشته باشید، به راحتی می توانید حساب بانکی خود را در بانک های بین المللی باز کنید. تابعیت دومینیکا سبب راحت تر شدن بیشتر مراحل قانونی خواهد شد. حتی اگر قصد سفر به این کشور را نیز نداشته باشید، به راحتی می توانید از امکانات حاصل شده از این پاسپورت استفاده نمایید.

از دیگر مزایای پاسپورت دومینیکا و داشتن تابعیت دوگانه این کشور،معافیت مالیاتی می باشد.افرادی که دارای پاسپورت دومینیکا می باشند از پرداخت مالیات بر درآمد،دارایی و ارث معاف می باشند واین یکی از مهم ترین ویژگی های تابعیت این کشور برای تجار و سرمایه گذاران می باشد.

چند تابعیتی بودن مزیت هایی را دارد که می توانید از آن ها برای پیشرفت استفاده نمایید. موارد جالب درباره ی اخذ تابعیت دومینیکا این مورد است که شما نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید.از آنجا که زبان رسمی کشور دومینیکا انگلیسی می باشد،جهت تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان سراسر دنیا نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارید. همچنین بدون نیاز به حضور فیزیکی در این کشور می توانید برای اخذ پاسپورت دومینیکا اقدام نمایید که از دیگر مزایای شهروندی دومینیکا به شمار می آید.

چند تابعیتی بودن برای ما ایرانی ها یکی از موارد بسیار مهم و اساسی است. متاسفانه تحریم های متعدد سبب شده است تا با پاسپورت ایرانی هیچ فعالیت اقتصادی و توریستی مناسبی را در دنیا نداشته باشیم. اگر امکان مالی برای دریافت این پاسپورت را دارید حتما در اولین فرصت اقدام به گرفتن پاسپورت نمایید.

توصیه می شود برای اخذ پاسپورت دومینیکا حتما شرکت معتبری را در نظر گرفته و اطلاعات کاملی را درباره ی آن کسب نمایید. انجام مهاجرت بدون کسب اطلاعات کامل و به روز، می تواند مشکلات بسیاری را برای شما و خانواده به وجود آورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

02122021844