تمدید پاسپورت دومینیکا

تاریخ ارسال : 1401/03/12

‌کشور دومینیکا با ارائه برنامه شهروندی اقتصادی و ارائه پاسپورت و تابعیت این کشور، یکی از محبوب‌ترین و بهترین گزینه‌های تابعیت دوم می‌باشد. این کشور با داشتن پاسپورتی که از ارزش بالایی برخوردار است و سفر بدون ویزا را به ۱۴۴ کشور دنیا مسیر می‌سازد، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است. سرمایه‎گذاران و تجار خارجی به منظور تسهیل در روند ارتباطات بین‌المللی در زمینه تجارت و کسب و کار خود، با شرکت در برنامه شهروندی اقتصادی کشور دومینیکا و سرمایه‌گذاری در این کشور، پاسپورت و تابعیت این کشور را به سهولت دریافت می‌کنند.

‌کشور دومینیکا با ارائه برنامه شهروندی اقتصادی و ارائه پاسپورت و تابعیت این کشور، یکی از محبوب‌ترین و بهترین گزینه‌های تابعیت دوم می‌باشد.

این کشور با داشتن پاسپورتی که از ارزش بالایی برخوردار است و سفر بدون ویزا را به ۱۴۴ کشور دنیا مسیر می‌سازد، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای را به خود جلب کرده است.

سرمایه‎گذاران و تجار خارجی به منظور تسهیل در روند ارتباطات بین‌المللی در زمینه تجارت و کسب و کار خود، با شرکت در برنامه شهروندی اقتصادی کشور دومینیکا و سرمایه‌گذاری در این کشور، پاسپورت و تابعیت این کشور را به سهولت دریافت می‌کنند.

همچنین برای افرادی که بدون مهاجرت و حضور فیزیکی در کشور مقصد، مایل به اخذ شهروندی و تابعیت مضاعف می‌باشند، کشور دومینیکا مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه‌گذاری به‌ حساب می‌آید.

در ادامه با روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا آشنا خواهیم شد.

روش‌های سرمایه‌گذاری و اخذ پاسپورت دومینیکا

برای اخذ پاسپورت دومینیکا دو روش پرداخت کمک بلاعوض به دولت دومینیکا و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تعیین شده توسط دولت، وجود دارد.

به جز هزینه‌های مربوط به کمک به دولت و یا سرمایه‌گذاری، هزینه‌های دیگری از جمله هزینه چک امنیتی، بررسی پرونده، هزینه صدور پاسپورت و … نیز وجود دارد.

کشور دومینیکا با ارائه برنامه متنوع اقتصادی شهروندی به دو روش زیر پاسپورت دومینیکا را ارائه می‌دهد:

 

روش کمک بلاعوض به دولت برای اخذ پاسپورت دومینیکا

  • برای دریافت پاسپورت دومینیکا تنها برای متقاضی اصلی (یک نفر، فارغ از اینکه شخص مجرد باشد و یا خانواده داشته باشد) باید ۱۰۰ هزار دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پرداخت شود.
  • متقاضی اصلی و همسر  ۱۵۰ هزار دلار باید کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پرداخت شود.
  • یک خانواده تا سقف ۴ نفر در حال حاضر ۱۷۵ هزار دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت باید پرداخت شود.
  • هر عضو بیشتر از چهار نفر باید نفری ۲۵ هزار دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت پرداخت شود. (فرزندان، پدر و مادر)

روش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های املاک مورد تائید کشور دومینیکا

پاسپورت دومینیکا با سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی نظیر هتل هیلتون دریافت می‌شود.

متقاضیان در این روش باید در یکی از پروژه‌های عمرانی مورد تایید دولت که عمدتا پروژه ساخت هتل می‌باشند، از طریق خرید سهام، سرمایه‌گذاری کنند.

افراد متقاضی با سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها تابعیت پاسپورت دومینیکا را برای خود و افراد خانواده تنها با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار به دست می‌آورند.

برای مثال ارزش سهام هیلتون ۲۲۰.۰۰۰ دلار می‌باشد.

این سهام تا مدت ۳ سال از تاریخ اعطای تابعیت قابل واگذاری و فروش نمی‌باشد.

پس از گذشت ۵ سال، قابل واگذاری به فرد متقاضی جدید، جهت اخذ شهروندی از طریق برنامه سرمایه‌گذاری املاک مورد تایید دولت می‌باشد و فرد جدید که سهام را خریداری کرده نیز شهروندی دومینیکا را دریافت می‌نماید.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این برنامه ۲۰۰ هزار دلار آمریکا می‌باشد که علاوه بر آن هزینه‌های جانبی دولتی را نیز شامل می‌شود.

پاسپورت دومینیکا تنها در کمتر از ۶ ماه بدون نیاز به حضور فیزیکی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان به متقاضیان ارائه می‌شود.

در حال حاضر این برنامه یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ پاسپورت دوم می‌باشد.

تمدید پاسپورت دومینیکا

تمدید پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا

اعتبار پاسپورت دومینیکا برای افراد بزرگسال به مدت ۱۰ سال و برای کودکان زیر ۱۶ سال، ۵ سال می‌باشد.

افراد پس از پایان مدت اعتبار پاسپورت، ملزم به تمدید آن می‌باشند.

توجه داشته باشید که حق شهروندی دومینیکا پس از پایان اعتبار از بین نمی‌رود و همچنین در صورتی که این برنامه حذف شود شهروندانی که دارای پاسپورت این کشور می‌باشند همچنان حقوق شهروندی خود را حفظ می‌نمایند.

برای تمدید پاسپورت دومینیکا می‌توان از طریق موسسات مهاجرتی معتبر و با پرداخت هزینه‌ای اندکی اقدام کرد.

پاسپورت بیومتریک دومینیکا

به دنبال تلاش‌های کشور دومینیکا در جهت بهبود امنیت مرزها و امنیت شهروندانش، دولت این کشور گذرنامه بیومتریک جدید را راه اندازی کرد.

‌داخل پاسپورت بیومتریک یک تراشه ریزپردازنده الکترونیکی که حاوی تمام داده‌های مربوط به صاحب پاسپورت است، تعبیه شده است که تجربه یکپارچه‌تر و کارآمدتری را از طریق گمرک و کنترل مرزی امکان پذیر می‌کند.

دولت دومینیکا به تازگی صدور گذرنامه‌های بیومتریک را آغاز کرده است و در ۲۶ جولای ۲۰۲۱، رئیس جمهور چارلز ساوارین و همسرش اولین پاسپورت جدید خود را دریافت کردند.

شهروندان دومینیکا نیز ملزم به تعویض گذرنامه خود هستند و پاسپورت‌های غیر بیومتریک فقط تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ معتبر می‌باشند.

لذا برای استفاده و بهره‌مندی از مزایای پاسپورت د‌‌ومینیکا می‌بایست برای تعویض و تبدیل آن به پاسپورت بیومتریک اقدام نمایند.

پاسپورت بیومتریک ترکیبی از داده‌ها بر روی کاغذ مانند تصویر و نام و همچنین داده‌های دیجیتالی و بیومتریک مانند اثر انگشت، رنگ و طرح اسکن عنبیه و یک نسخه دیجیتال از تصویر دارنده پاسپورت درون یک تراشه EPRom، می‌باشد.

این نوآوری به عنوان بخشی از یک برنامه برای ارتقای سیستم کنترل مرزی کشور دومینیکا اجرا می‌شود.

پاسپورت‌های بیومتریک دارای تراشه ویژه که حاوی اطلاعات اسکن شده دارنده پاسپورت می‌باشد و قابلیت تشخیص چهره را نیز دارد که باعث محافظت بیشتر از آن در برابر جعل و سوء استفاده می‌شود.

با داشتن این پاسپورت، شهروندان دومینیکا می‌توانند سریع‌تر از کنترل‌های عبور از مرز عبور کنند و همچنین به کنترل ترافیک مهاجرت و جرایم سازمان‌ یافته کمک می‌کند.

مدارک مورد نیاز برای تعویض گذرنامه دومینیکا

یکی از خدماتی که شرکت های لیپ در راستای تسهیل امور مهاجرتی به مشتریان ارائه می‌دهد، تمدید پاسپورت دومینیکا و تعویض آن با پاسپورت بیومتریک دومینیکا می‌باشد.

کارشناسان مجرب شرکت مهاجرتی های لیپ در مدت زمانی کمتر از ۶۰ روز پروسه تعویض پاسپورت را به اتمام می‌رسانند.

مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می‌باشد:

  • گواهی شهروندی و شناسنامه دومینیکا
  • پاسپورت دومینیکا
  • شناسنامه ایرانی ( ترجمه شده )
  • ترجمه سند ازدواج در صورت متاهل بودن
  • عکس ۳/۸ × ۴/۵ ( ترجمه شده )

مزایای پاسپورت بیومتریک دومینیکا

    • شناسایی دقیق دارنده پاسپورت
    • حداقل احتمال جعل اطلاعات بیومتریک ذخیره شده در پاسپورت
    • افزایش حفاظت از حریم خصوصی
    • حفاظت بیشتر در برابر سرقت هویت
    • تقویت سیستم های مدیریت مرزی
    • تسریع روند بازرسی مهاجرت
    • تعداد صفحات بیشتر