تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا

تاریخ ارسال : 1400/10/01

تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا کشور دومینیکا در سال های اخیر با ارائه برنامه اقتصادی شهروندی با کمترین میزان سرمایه گذاری و در کوتاه ترین زمان ،تابعیت و پاسپورت دومینیکا را به متقاضیان اعطا می کند. با اخذ پاسپورت دومینیکا می توانید بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کنید.

کشور انگلیس یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی و دارای نظام آموزشی قدرتمند و عالی در سطح بین المللی می باشد و همواره افراد بسیاری را برای تحصیل در مدارس ،دانشگاه ها و مراکز آموزشی، به خود جلب می کند.سیستم آموزشی انگلستان بیش از ۲۰۰ دانشگاه معتبر با رنکینگ بالا را در خود جای داده است و هر ساله درخواست دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد.

طبق رتبه بندی سالانۀ جهانی دانشگاه ها (QS) که برای سال ۲۰۲۱ بین ۵۰۰۰ دانشگاه از سراسر دنیا اعلام شده است ،دانشگاه های آکسفورد،کمبریج،امپریال لندن و UCL در لیست ۱۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفتند.وجود دانشگاه های معتبر و همچنین تحصیل با زبان انگلیسی از مهم ترین دلایل جذب متقاضیان تحصیل در انگلیس می باشد.

نظام آموزشی در کشور انگلستان برای سنین 3 سال به بالا طراحی شده و تحصیل در این کشور برای سنین 5 تا 18 سال اجباری می باشد. مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل با اخذ ویزای تحصیلی انگلیس امکان پذیر است که در ادامه در مورد انواع ویزای تحصیلی انگلیس به توضیح خواهیم پرداخت.

انواع ویزای تحصیلی انگلیس

برای تحصیل در انگلیس اولین گام اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی معتبر می باشد.به این ترتیب که با ارسال درخواست و تاییدیه مرکز مورد نظر و اخذ پذیرش ،فرد متقاضی به همراه مدارک اخذ پذیرش تحصیلی ملزم به ارائه نامه تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی می باشد.به این ترتیب صرفا داشتن نامه پذیرش تحصیلی منتهی به اخذ ویزا نیست و منوط به داشتن تمکن مالی کافی می باشد.

ویزای تحصیلی انگلیس یا ویزای Tier 4 یکی از انواع ویزای انگلیس می باشد که به متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور مجوز ورود و اقامت در طول دوره تحصیل را می دهد.پس از دریافت پذیرش تحصیلی از مراکز آموزشی انگلیس، متقاضی می‌بایست برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید.

ویزای تحصیلی انگلیس را می‌توان به چند دسته تقسیم بندی کرد

ویزای عمومی تحصیلی (Tier 4 General study visa):

ویزای عمومی تحصیلی انگلیس (Tier 4 General study visa) که به آن ویزای دانشجویی نیز گفته می‌شود برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از دیپلم (لیسانس، فوق لیسانس و دکترا) و متقاضیان بالای ۱۶ سال صادر خواهد شد و تا پایان دوره تحصیلی اعتبار خواهد داشت. دارندگان این نوع ویزا مجاز هستند ۱ ماه پیش از آغاز ترم تحصیلی وارد انگلیس شوند.

ویزای کودکان (Tier 4 child study visa):

ویزای کودکان (Tier 4 child study visa) که به ویزای دانش آموزی انگلیس نیز شهرت دارد، ویژه تحصیل تا پیش از مقطع کارشناسی خواهد بود و برای متقاضیان واجد شرایط ۴ تا ۱۶ ساله صادر خواهد شد. از مزایای این ویزا امکان صدور ویزای همراه برای خانواده کودک است.

ویزای کوتاه مدت تحصیلی (Tier 4 short term study visa):

ویزای کوتاه مدت تحصیلی انگلیس (Tier 4 short term study visa) برای دوره‌های آموزشی تا ۶ ماه صادر می‌شود و متقاضی می‌تواند از ۱ هفته پیش از آغاز دوره وارد خاک انگلیس شود.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

اخذ ویزای تحصیلی انگلیس شامل موارد متعددی می باشد ولی همان که اشاره شد مهمترین بخش، اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از مدارس و یا دانشگاه ها و مراکز آموزشی تحت پوشش ویزای Tier 4 است.

صدور ویزای تحصیلی انگلیس متاثر از سیستم امتیازبندی ویزا است و فرد متقاضی ملزم به کسب دست کم ۴۰ امتیاز می باشد.

در این نوع از ویزا، میزان امتیاز افراد برخلاف انواع دیگر ویزا مقدم بر نظر آفیسر می باشد و امتیاز کسب شده توسط داوطلب ،تعیین کننده نهایی در امر اخذ ویزای تحصیلی است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه ۳۰ امتیاز از ۴۰ امتیاز مورد نیاز داوطلبان مربوط به پذیرش تحصیلی و نامه ارسالی از دانشگاه یا مدرسه در انگلیس می باشد و در واقع با یک ادمیشن معتبر ( دریافت پذیرش تحصیلی)و همچنین تمکن مالی مناسب و سطح مطلوب زبان انگلیسی و البته اقدامات اجرایی مناسب و دقیق می‌توان به صدور ویزای تحصیلی انگلیس امیدوار بود.

باید در نظر داشته باشید که پس از دریافت پذیرش تحصیلی تنها ۶ ماه فرصت دارید تا برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید زیرا پس از ۶ ماه پذیرش تحصیلی موجود فاقد اعتبار می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس

برای اقدام به دریافت ویزای تحصیلی انگلیس متقاضی می‌بایست مدارک مورد نیاز را بصورت کامل و دقیق تهیه و ترجمه رسمی نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلیس عبارت است از:

  • کپی فرم آنلاین درخواست ویزای انگلیس
  • پاسپورت جدید با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس تمام رخ در سایز ۵/۴ * ۵/۳
  • پرینت حساب بانکی ۶ ماه گذشته
  • نامه تمکن مالی از بانک
  • ارائه اصل سند ازدواج به همراه ترجمه آن (در صورت تاهل)
  • اطلاعات شخصی یکی از اولیا( اگر متقاضی زیر ۱۸ سال باشد)

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی انگلیس با توجه به کشوری که از آن برای ویزا اقدام می‌کنید متفاوت خواهد بود.به طور کلی مدت زمان لازم برای بررسی مدارک توسط سفارت و صدور ویزای تحصیلی انگلیس ۳ هفته تا ۱ ماه خواهد بود.

تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا در سال های اخیر با ارائه برنامه اقتصادی شهروندی با کمترین میزان سرمایه گذاری و در کوتاه ترین زمان ،تابعیت و پاسپورت دومینیکا را به متقاضیان اعطا می کند. با اخذ پاسپورت دومینیکا می توانید بدون نیاز به ویزا به بیش از ۱۴۰ کشور دنیا سفر کنید.

همچنین آزادانه به کشورهای اروپایی و عضو حوزه شنگن و همین طور انگلستان می توانید سفر کنید.

همان طور که در این مقاله ذکر شد ایرانیان متقاضی تحصیل در انگلستان برای اخذ ویزای تحصیلی در گام نخست می بایست پذیرش تحصیلی مورد نظر خود را دریافت نموده و سپس با ارائه مدارک بانکی و تمکن مالی و دیگر اسناد مورد نیاز،اقدام به اخذ ویزا نمایند.

در بیشتر موارد حتی با داشتن پذیرش تحصیلی از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی ،پس از بررسی مدارک و اسناد با درخواست ویزا موافقت نمی شود و متقاضیان نمی توانند برای ادامه تحصیل وارد انگلستان شوند.

همان طور که می دانید افراد دارای پاسپورت دومینیکا برای تحصیل در انگلستان هیچ محدودیتی برای اخذ ویزا ندارند و به راحتی و بدون نیاز به داشتن ادمیشن معتبر می توانند وارد این کشور شوند و به مدت ۶ ماه اقامت داشته باشند.

افراد می توانند به مدارس و دانشگاه های مختلف با هزینه های بسیار پایین تر نیز درخواست خود را ارائه دهند و پس از اخذ پذیرش تحصیلی اقدام به دریافت اقامت تحصیلی کنند.

با توجه به موارد مذکور با داشتن پاسپورت دومینیکا شما و فرزندانتان می توانید بدون هیچ محدودیت و سپری کردن مراحل دشوار اخذ ویزا،در هر مقطع تحصیلی و در هر موسسه و مرکز آموزشی دلخواه خود مشغول به تحصیل شوید.

اهمیت تحصیل در انگلیس با پاسپورت دومینیکا