اقامت دبی چگونه است

تاریخ ارسال : 1400/07/26

اقامت دبی چگونه است ؟ اخذ اقامت امارات و دبی با در نظر گرفتن کلیه ضوابط و قوانین مهاجرتی این کشور، روند چندان دشواری ندارد اما به طور کلی اخذ تابعیت و اقامت دائم امارات متحده تنها برای تعداد کمی از متقاضیان امکان پذیر می باشد.

اقامت دبی چگونه است ؟

اخذ اقامت امارات و دبی با در نظر گرفتن کلیه ضوابط و قوانین مهاجرتی این کشور، روند چندان دشواری ندارد اما به طور کلی اخذ تابعیت و اقامت دائم امارات متحده تنها برای تعداد کمی از متقاضیان امکان پذیر می باشد.

در واقع افراد می توانند از روش های متفاوتی اقامت و یا ویزای موقت امارات را به دست بیاورند اما اخذ تابعیت امارات فقط مختص افرادی می باشد که حداقل ۳۰ سال در این کشور زندگی کرده باشند و یا با یک مرد عربی ازدواج کرده باشند.

بنابراین شما می توانید با استفاده از روش های مختلف مهاجرتی نسبت به دریافت ویزای موقت امارات اقدام کرده و مهاجرت کنید.

برای اخذ اقامت دبی و امارات روش های مختلفی از جمله اقامت از طریق ویزای سرمایه گذاری، ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای ازدواج و … وجود دارد که در دوره های اخیر سیاست گذاری های کشور امارات تغییرات زیادی داشته و از نظر اقتصادی برای این کشور بسیار سودآور بوده است.

امارات متحده عربی یکی از بهترین کشورها برای ایجاد کسب و کار و تجارت سرمایه گذاران و تجار خارجی است.

مالیات صفر درصد در کشور امارات باعث شده است که بسیاری از کسب و کارهای بین المللی در دبی و دیگر مناطق کشور امارات فعالیت کنند وتجارت خود را توسعه دهند.

از جمله اقدامات سیاست گذاری های سودآور اخیر دولت امارات ، میتوان به اعطا انواع ویزای سرمایه گذاری اشاره کرد.

دولت امارات با ارائه ویزای سرمایه گذاری ،به بازرگانان و سرمایه گذاران خارجی این امکان را می دهد تا از این طریق اقدام به دریافت اقامت امارات و دبی کنند.

شما از روش های مختلفی می توانید برای دریافت اقامت امارات متحده عربی اقدام کنید که در ادامه به توضیح خواهیم پرداخت.

اقامت امارات با خرید ملک

یکی از شیوه های اخذ اقامت امارات که بسیار مورد توجه قرار گرفته ،دریافت اقامت امارات با خرید ملک است.

شهر دبی یکی از محبوب ترین شهرهای امارات برای خرید ملک است.

بسیاری از ایرانیان به منظور سرمایه گذاری و اخذ اقامت دبی نسبت به خرید ملک در دبی اقدام می‌کنند. سرمایه گذاری در املاک دبی یکی از روش های پر سود برای سرمایه گذار می باشد که به دنبال آن موفق به اخذ اقامت دبی خواهد شد.

اخذ اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در امارات و دبی بهترین و محبوب ترین روش اخذ اقامت امارات به شمار می‌رود.

به دلیل معافیت مالیاتی شرکت های خارجی بر درآمد و سود ،امارات یکی از مناسب ترین مقاصد تجار و سرمایه گذاران به حساب می آید.

افراد بسیاری به دلیل همین مالیات صفر درصد توانسته اند با ثبت شرکت و توسعه تجارت خود در سطح بین المللی ،کسب کار سودآوری به دست آورند.

ثبت شرکت در امارات و دبی به شما این اجازه را می‌دهد که بدون هیچ محدودیتی، به مبادله کالا و خدمات و پرداخت در سطح بین المللی بپردازید.

ثبت شرکت در شهرهای دبی ، ابوظبی، عجمان، شارجه و … امکان‌پذیر است؛ اما با توجه به موقعیت دبی در تجارت جهانی، ثبت شرکت در دبی متقاضیان بسیاری را برای سرمایه گذاری در این منطقه جذب کرده است.

یکی از برجسته ترین مزایای ثبت شرکت در دبی این است که می توانید اقامت دبی را برای خود و خانواده تان به دست بیاورید از مزایای زندگی در این شهر بهره مند شوید.

اقامت دبی چگونه است

اقامت دبی چگونه است

اقامت امارات از طریق کار

مهاجرت به دبي و امارات از طریق کار یکی از روش های اخذ اقامت این کشور می باشد.

با توجه به نرخ بیکاری پایین ،معمولا افراد بسیاری جذب کار در امارات می شوند.

در مرحله نخست متقاضی نیاز به یک کارفرما دارد که مسئول اخذ اقامت امارات و گذراندن تمامی مراحل آن می باشد.

در این روش شخص باید رزومه و سوابق کاری کامل خود را برای موسسات کاریابی امارات ارسال کند تا کارفرما یا کفیل با در نظر گرفتن و بررسی شرایط و مهارت های متقاضی اقدام کند.

از مزایای کار در امارات، می توان به درآمد مناسب و عدم وجود مالیات بر درآمد در این کشور اشاره کرد. متقاضیان کار در کشور امارات با توجه به سوابق کاری، مدارک تحصیلی، وضعیت جسمانی،سن، و میزان آشنایی با زبان عربی و انگلیسی می‌توانند نسبت به اخذ اقامت کاری اقدام کنند.

اقامت امارات از طریق تحصیل

کشور امارات به دلیل تعدد دانشگاه‌های بین المللی و رنکینگ بالای جهانی آن ها یکی از گزینه های مناسب برای تحصیل و اخذ اقامت امارات می باشد.

با توجه به این که زبان رسمی این کشور عربی است اما برای تحصیل در دانشگاه های کشور امارات ،دانشجویان با داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره ۶ می توانند به تحصیل بپردازند.

به دلیل زیرساخت های مدرن در زمینه تحصیلی،هزینه های پایین تر به نسبت کشورهای اروپایی و امریکا و همچنین رنکینگ بالای دانشگاه های این کشور،دبی از بهترین گزینه ها برای تحصیل می باشد.

همچنین به دلیل پایین بودن نرخ جرم در امارات ،امنیت دانشجویان به بهترین نحو تضمین می شود.
برای دریافت ویزای دانشجویی امارات ،فرد متقاضی لازم است یک اسپانسر در کشور امارات داشته باشد که می تواند از بستگان فرد نیز باشد.

در صورت عدم وجود اسپانسر ،دانشگاهی که متقاضی را پذیرش کرده باشد به عنوان اسپانسر شناخته می شود.

برای دریافت ویزای دبی و اقامت تحصیلی دبی نیاز به مدارک تحصیلی و همچنین تائیدیه تمکن مالی از بانک می باشد.

پس از اتمام دوره تحصیلی فرد می تواند پس از بازگشت به کشور خود،برای کار در امارات اقدام کند و از طریق کارفرما اقامت کاری دبی را به دست بیاورد.

اقامت امارات و دبی از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش های اخذ اقامت امارات و دبی ازدواج می باشد.

همان طور که می دانید اخذ اقامت از طریق ازدواج در هر کشور با توجه به قوانین ،شرایط متفاوتی دارد.

در کشور امارات اگر مرد خارجی با زن اماراتی ازدواج کند، فقط اجازه اخذ ویزای امارات را دارد و مشمول دریافت تابعیت نمی شود.

اگر زن خارجی با یک مرد عربی ازدواج کند، طبق قانون می تواند با رد تابعیت قبلی خود علاوه بر دریافت <<اقامت امارات>>، تابعیت این کشور را نیز دریافت کند.

اقامت امارات و دبی از طریق ویزای سبز یا green visa:

امارات متحده عربی نوع جدیدی از ویزا را اعلام کرده است که به منظور کاهش محدودیت های افراد خارجی در زمینه فرصت های شغلی در این کشور است.

این نوع جدید که با عنوان “ویزای سبز” شناخته می شود،ب خشی از مجموعه وسیع تری از اقداماتی است که توسط کشورهای عربی برای تقویت اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت ارائه شده است.

علاوه بر امارات متحده عربی ، عربستان سعودی و قطر به تازگی کشورهای خود را برای اصلاح سرمایه در برنامه های اقامت دائم و قوانین مالکیت املاک به روی سرمایه گذاران ثروتمند گشوده اند.

اگرچه بیش از ۸۰ درصد جمعیت امارات متحده عربی را مهاجران تشکیل می دهند ، اما مقررات اقامت و اجازه کار برای آنها همچنان تحت کنترل شدید است.

بر اساس ویزای سبز ،متقاضیان مجاز به کار در امارات متحده عربی بدون حمایت کارفرما هستند.این یک تغییر قابل توجه می باشد که فرد متقاضی نیاز به حمایت کارفرما و مجوز کار از وزارت منابع انسانی امارات ندارد.

ویزای سبز به دارندگان ویزا این امکان را می دهد که والدین و فرزندان تا ۲۵ سال خود را حمایت کنند.

این برنامه همچنین به دارنده اجازه می دهد تا در صورت از دست دادن شغل قبلی خود به مدت سه ماه به دنبال یک شغل جدید باشد.طبق سیاست قبلی ، یک کارگر تنها ۳۰ روز فرصت داشت در صورت اخراج از کشور خارج شود.

لازم به ذکر است دولت امارات در حال حاضر برای ایرانیان تحت هیچ شرایطی اقامت کاری صادر نمی کند.

اقامت دبی چگونه است