دومینیکا کجاست

تاریخ ارسال : 1400/06/05

منطقه کارائیب و زیبایی خیره کننده آن، همواره بخشی از زیبایی های دریای کارائیب بوده است. این منطقه با دارا بودن جذاب ترین جزایر و همچنین سواحل بکر و بی نظیر، هر سال بازدیدکنندگان بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب می کند. سرزمین های سرسبز، کوه های مرتفع پوشیده از جنگل، سواحل چشم نواز، چشمه ها و آبشار های دیدنی و جزایر متعدد، تنها بخشی از جاذبه های توریستی این طبیعت فوق العاده هستند. در میان این جزایر زیبا دومینیکا یکی از بکرترین و ناشناخته ترین طبیعت ها را در میان همسایگان خود دارد. این جزیره چشم نواز و آب های زمردگون و زلال آن، موجب شده است که دومینیکا میزبان گردشگران زیادی باشد. به دلیل همین ویژگی های منحصر به فرد، کشور دومینیکا به عنوان جزیره طبیعت کارائیب شناخته می شود.

دومینیکا کجاست

 

دومینیکا کجاست

منطقه کارائیب و زیبایی خیره کننده آن، همواره بخشی از زیبایی های دریای کارائیب بوده است. این منطقه با دارا بودن جذاب ترین جزایر و همچنین سواحل بکر و بی نظیر، هر سال بازدیدکنندگان بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود جذب می کند.

سرزمین های سرسبز، کوه های مرتفع پوشیده از جنگل، سواحل چشم نواز، چشمه ها و آبشار های دیدنی و جزایر متعدد، تنها بخشی از جاذبه های توریستی این طبیعت فوق العاده هستند.

در میان این جزایر زیبا دومینیکا یکی از بکرترین و ناشناخته ترین طبیعت ها را در میان همسایگان خود دارد.

این جزیره چشم نواز و آب های زمردگون و زلال آن، موجب شده است که دومینیکا میزبان گردشگران زیادی باشد.

به دلیل همین ویژگی های منحصر به فرد، کشور دومینیکا به عنوان جزیره طبیعت کارائیب شناخته می شود.

مشخصات جغرافیایی

دومینیکا، یک کشور در منطقه کارائیب است. پایتخت آن روسو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این مکان از نظر جغرافیایی به عنوان بخشی از جزایر بادگیر در مجمع الجزایر آنتیل های کوچک در دریای کارائیب واقع شده است.

این جزیره از شمال شرقی در نزدیکی گوادلوپ و از جنوب شرقی در نزدیکی مارتینیک واقع شده است.

مساحت آن 750 کیلومتر مربع (290 مایل مربع) است و مرتفع ترین ناحیه در کشور دومینیکا ،مورن دیابلوتین است که در ارتفاع 1،447 متر (4747 فوت) قرار دارد. جمعیت این کشور حدود 80 هزار نفر میباشد.

شهروندی دومینیکا

کشور دومینیکا تنها بیش از 40 سال سن دارد. در اواخر سال 1978 ، انگلستان استقلال مستعمره خود را به رسمیت شناخت.

دومینیکا ،بخشی از اتحادیه مشترک المنافع مستعمرات سابق انگلیس است.  اکنون شهروندان این کشور و همچنین متقاضیان پاسپورت دومینیکا، پس از اخذ پاسپورت دومینیکا ،می توانند تا 180 روز متوالی در انگلیس اقامت داشته و هنگام ثبت نام در کالج ها و دانشگاه های انگلستان از مزایای آن بهره مند شوند.

در میان دیگر کشورهای کارائیب که شهروندی از طریق برنامه های سرمایه گذاری ارائه می دهند، دومینیکا یکی از بهترین مکان ها برای زندگی است.

زبان رایج کشور دومینیکا ،انگلیسی می باشد.

برخلاف برخی از همسایگان ،وضعیت اقتصادی و سیاسی در دومینیکا ،دارای ثبات می باشد.

آب و هوای کشور دومینیکا

 این جزیره از آب و هوای گرم استوایی برخوردار است .سواحل شن و ماسه آتشفشانی زرد و سیاه، جنگل های بکر ، آبشارهای نفس گیر و دریاچه های کوچک متعدد، گردشگران را جذب این طبیعت فوق العاده می کند.

 افرادی که پس از اخذ ‌پاسپورت دومینیکا ،تصمیم به زندگی در این کشور را دارند، به طور معمول در یکی از دو شهر روسو و پورتسموث مستقر می شوند. روسو بزرگترین شهر دومینیکا و بندری است که سالانه 200 کشتی مسافرتی را پذیرا می باشد.

تصاویر کشور دومینیکا

دومینیکا کجاست

طبیعت دومینیکا

 دومینیکا به مناظر سرسبز و گیاهان و جانوران متنوع خود معروف است. طبیعت این کشور تا حد زیادی پوشیده از جنگل های بارانی است و دومین چشمه آب گرم جهان، دریاچه جوشان، یکی دیگر از جذابیت های چشمگیر این کشور دومینیکا می باشد.

پارک ملی مورن ترویس پیتونز یک جنگل گرمسیری است که با ویژگی های آتشفشانی ترکیب شده است و در 4 آوریل 1995 به عنوان میراث جهانی ثبت شد.

منطقه کالیبیشی در شمال شرقی کشور دارای سواحل شنی است. برخی از گیاهان و حیوانات که گمان می رود در حال انقراض هستند را هنوز هم می توان در جنگل های دومینیکایافت.

این جزیره دارای چندین منطقه حفاظت شده از جمله پارک ملی Cabrits و همچنین 365 رودخانه است. 

در چند سال اخیر دولت دومینیکا در حال تلاش است تا این جزیره را به عنوان یک مکان بوم گردی تبدیل کند.

غذاهای دومینیکا

غذاهای د‌ومینیکا شباهت بسیاری به سایر جزایر کارائیب مانند سنت لوسیا و ترینیداد و … دارد.

در کشور دومینیکا صبحانه یک وعده غذایی مهم به حساب می آید که به طور معمول متشکل از ماهی خشک و نمک سود شده و نوعی نان به نام بیک (خمیر سرخ شده) می باشد.

غذاهای سنتی تحت تأثیر انگلیس، مانند تخم مرغ، بیکن و نان تست و ماهی های سرخ شده و گیاهان نیز بسیار محبوب هستند.

سبزیجات رایج شامل سیب زمینی شیرین ، سیب زمینی ، برنج و نخود فرنگی است. مرغ، گوشت گاو و ماهی نیز از دیگر مواد غذایی هستند که کاربرد زیادی در غذاهای کشور دومینیکا دارند. وعده های غذایی محبوب شامل برنج و نخود فرنگی، خوراک مرغ، گوشت گاو، ماهی سرخ شده و انواع مختلف سوپ ماهی می باشد.

اقتصاد دومینیکا

واحد پول دومینیکا دلار کارائیب شرقی است.این کشور در سال های 2003 و 2004 تقریباً دچار بحران مالی شده بود. اما اقتصاد دومینیکا در پی مدیریت کارآمد دولت، با استفاده از دستاوردهای گردشگری، ساخت و ساز، خدمات دریایی و سایر خدمات و صنعت کشاورزی، به رشد قابل توجهی دست پیدا کرد. 

دومینیکا در سالهای اخیر به یک مرکز مالی بزرگ بین المللی تبدیل شده است. مهمترین آنها ،بانکداری برون مرزی، شرکت های پردازش پرداخت و فعالیتهای عمومی شرکت ها، هستند.

تنظیم و نظارت بر صنعت خدمات مالی به عهده واحد خدمات مالی مشترک المنافع دومینیکا (FSU) تحت نظارت وزارت دارایی است.

این خدمات توسط موسسات مالی جهانی نظیر، اسکوشیا بانک، بانک سلطنتی کانادا، بانک سرمایه گذاری کلیسای جامع، اولین بانک بین المللی کارائیب و بانک بین اقیانوسی کارائیب، انجام می شود.

اخذ پاسپورت دومینیکا

قانون ملیت دومینیکا به دولت اجازه می دهد تا در ازای سرمایه گذاری در اقتصاد کشور، متقاضیان پاسپورت دومینیکا، بتوانند به سهولت تابعیت این کشور را به دست بیاورند.

طبق این قانون متقاضیان با کمک به دولت و یا خرید ملک می توانند، پاسپورت دومینیکا و اقامت این کشور را اخذ نمایند.

سرمایه کافی برای یک متقاضی 100,000 دلار آمریکا برای کمک به دولت و مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک 200,000 دلار آمریکا می باشد.

به موجب این سرمایه گذاری ، متقاضیان، تابعیت و پاسپورت دومینیکا را دریافت می کنند.

شهروندان دومینیکا می توانند بدون ویزا به ۱۴۳ کشور دنیا از جمله انگلستان و کشورهای منطقه شینگن، سفر کنند.

حقوق مدنی و سیاسی در دومینیکا

کشور دومینیکا بر اساس اعتقاد به حقوق و آزادی های بشر بنیان گذاری شده است.

برابری و عدالت از مهمترین اولویت های نهاد های حقوقی این کشور می باشد.

خانواده نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کند. احترام به حقوق و آزادی و منافع عمومی همه شهروندان از هر نژاد و ملیت و عقاید سیاسی و جنسیت ، در قانون اساسی دومینیکا به خوبی مشهود است.

عملکرد  سیستم اقتصادی این کشور به نحوی است که منابع مالی باید به طور یکسان بین شهروندان توزیع شود و همه افراد جامعه بتوانند از خدمات عمومی بهره مند شوند.

دومینیکا کجاست؟

دومینیکا، یک کشور در منطقه کارائیب است. پایتخت آن روسو، در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این مکان از نظر جغرافیایی به عنوان بخشی از جزایر بادگیر در مجمع الجزایر آنتیل های کوچک در دریای کارائیب واقع شده است.

با پاسپورت دومینیکا به چه کشور هایی بدون ویزا می توان سفر کرد؟

با پاسپورت دومینیکا به بیش از ۱۴۳ کشور بدون ویزا میتوان سفر کرد، از جمله: انگلیس،آلمان ، سوییس و …

آیا برای اخذ پاسپورت دومینیکا باید به دومینیکا سفر کنم؟

خیر،نیازی به سفر به دومینیکا نیست. درحال حاضر الزام مصاحبه اجباری برای شهروندی و اخذ پاسپورت دومینیکا توسط برنامه سرمایه گذاری وجود ندارد.